• Sun 7 Jul 2019 18:24
    15122 visningar
    4 svar
    4
    15122

    Arken Salabacke Uppsala?

    Hej!

    Vi planerar bröllop i Uppsala våren/försommaren 2020 och letar nu festlokal, vilket verkar lite krångligt om man vill hålla en någorlunda ok budget. Har mailat några uthyrare och funderar även på bilden lokalen Arken i Salabacke, men kan inte hitta något skrivet om den lokalen på något forum. Någon här som har erfarenhet av bröllopsfest i den lokalen och kan dela med sig? ???? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Arken Salabacke Uppsala?
  • Sun 7 Jul 2019 20:18
    #1

    Har bott nästan granne med den lokalen. De har rustat upp den fint om man tittar på hemsidan. Väldigt fint och den känns inte direkt som en tråkig föreningslokal. 
    Här är hemsidan om du inte kollat på den.
    https://www.festlokaluppsala.se/salabacke-arken/

    Fördel att den är centralt om gästerna vill ta sig dit och hem på ett smidigt vis. Nackdel om man stör boende runtom med musik in på natten.

    Hoppas det var till någon hjälp.

  • Mon 8 Jul 2019 19:12
    #2
    AJ2018 skrev 2019-07-07 20:18:13 följande:

    Har bott nästan granne med den lokalen. De har rustat upp den fint om man tittar på hemsidan. Väldigt fint och den känns inte direkt som en tråkig föreningslokal. 

    Här är hemsidan om du inte kollat på den.

    www.festlokaluppsala.se/salabacke-arken/

    Fördel att den är centralt om gästerna vill ta sig dit och hem på ett smidigt vis. Nackdel om man stör boende runtom med musik in på natten.

    Hoppas det var till någon hjälp.


    Tack för svar! Har kollat hemsidan och tycker det ser jättefint ut - undrar dock lite hur det är runtomkring, är området trevligt? Kan ju åka förbi och titta såklart men kul med svar från dig som bott där (eller någon annan såklart).
  • Mon 8 Jul 2019 20:23
    #3

    Det är ett bostadsområde som är byggt runt 1950-1960. Skomakargatan heter gatan som Arken ligger på. Finns en fin park i närheten och på baksidan av Arken ska det också finnas någon innergård om jag minns rätt. Lokalen är i en fristående byggnad men mittemot och runtom är det lägenheter. Nära till Gränby köpcentrum och Hjalmar Brantings torg. Där finns ett konditori som har jättegott fikabröd och tårtor.  
    Om den inte skulle passa så kanske den här lokalen är bra. Ligger utanför Uppsala.
    http://www.herrgardsbrollop.se/

  • Fri 12 Jul 2019 09:58
    #4

    Hej,

    Min familj har en festlokal i gamla Uppsala, vi marknadsför inte någonstans, men den är

    Väl anpassad till bröllop och fester. Du får gärna komma och titta om det kan vara intressant. Maila mig på malinjanlov@gmail.com eller ring på 0733440930- jag har en liten snabb film där jag filmat hur det ser ut på under och övervåning!

    Vänligen malin

Svar på tråden Arken Salabacke Uppsala?