• Wed 19 Jun 2019 20:44
    25591 visningar
    3 svar
    3
    25591

    Var hitta liten ring

    Nu håller jag tummarna för att här finns någon som kanske har samma problem som mig. Jag har nämligen väldigt små händer, har ungefär storlek 13,7. Detta har gjort jakten på förlovningsring orimligt svår och framförallt dyr. Vart vi än vänder oss så måste ringen specialbeställas för mig vilket får upp priserna till nivåer vi inte vill spendera.

    Enda sidan jag hittills hittat där jag kan få min kära solitärring i silver med en fin sten och i min storlek utan att få plånboken att gråta är glammiga, men denna sida hittar jag enbart negativa omdömen om.

    Tre veckor efter förlovningen och fortfarande inte ens kunnat beställa en ring, ja man är allt annat än glad. Alla tips och råd är så uppskattade!

  • Svar på tråden Var hitta liten ring
  • Fri 21 Jun 2019 20:45
    #1

    Kan du ge en budget, hur mycket kan du lägga på ringen totalt? Är det diamant och silver?

  • Mon 24 Jun 2019 23:12
    #2

    Jag köpte min ring på Guldexperten i Malmö. De köper in begagnade ringar och fixar dem så de blir som nya samt gör om dem till önskad storlek. Fick min med vitt gult och 0,4 karat diamant för 7000 istället för motsvarande 22000 någon annan stans

  • Tue 9 Jul 2019 14:56
    #3

    Hej vad bra att du hittade rätt ring tillslut och 7000 för den ringen är bra pris! Tänkte ändå passa på att tipsa om att specialbeställa ringar inte behöver vara dyrt, Ve and vile är ett svenskt bolag och de skapar helt skräddarsydda ringar för samma pris som för massproducerade i butik. 3D printar dem istället vilket sänker kostnaden ordentligt.

Svar på tråden Var hitta liten ring