• Sun 9 Jun 2019 21:31
    70475 visningar
    2 svar
    2
    70475

    Är det galet att köpa blommor till brudbuketten på Lidel?

    Hej!
    Jag gifter mig igår och dagen innan så spontanköpte jag min brudbukett på Lidel? Är det galet?
    Jag har googlat i flera månader på alla möjlig typer av brudbuketter och "läst in mig" på de vanligaste bröllopsblommorna och matchning mot bröllopstemat, men sedan så slutade allt med att jag köpte 3 buketter med röda rosor på Lidel (de hade 10 rosor för 40kr/st) och själv bara buntade ihop dem med ett vitt sidenband. Jag blev helnöjd.och bröllopskorten blev så fina, den röda kontrasten mot den vita klänningen.

    Är det någon mer som har gjort eller tänker göra något liknande? Från början hade jag tänkt att beställa en bukett från en blomsteraffär, men sedan kände jag att de riktigt stora röda rosorna (kallade Grand Pri) är ganska dyra och så har de så långa skaft som ändå måste klippas av och jag ville inte heller ha en s.k. rundbunden bukett. Då tänkte jag på ICA.s buketter med små röda rosor för 80kr. Och sedan vara Lidel ännu billigare och så fick jag min omfångsrika, storabukett med röda rosor.

    Hur tänkte/tänker ni kring detta?
  • Svar på tråden Är det galet att köpa blommor till brudbuketten på Lidel?
  • Sun 28 Jul 2019 16:17
    #1

    Jag tycker verkligen inte att det är en galen idé! Har själv tänkt att göra något liknande, så tack för tipset om Lidl, hehe :)

  • Mon 4 Nov 2019 01:20
    #2

    Jag köpte två tiopack rosor i någon blomsterbutik, och fick dem sedan ihopbundna med lite brudslöja och ormbunke. Blev jättefint och gick på någon hundralapp.

Svar på tråden Är det galet att köpa blommor till brudbuketten på Lidel?