• Arbetsuppgifter

    Mån 27 maj 12:01 Läst 5942 gånger Totalt 2 svar
    Mån 27 maj 12:01

    Hej,

    Vilka arbetsuppgifter har ni gett till serveringspersonalen på er fest?

    Någon som kanske rentav har satt ihop en liten arbetsbeskrivning?

    Vad får vi inte glömma att påminna dem om?

    Vi har ?anställt? ett gäng äldre tonåringar som skall hjälpa till mot ekonomisk ersättning.

    Tacksam för alla tips! ????

  • Lör 1 jun 12:18 #1

    Hej!
    Vi skall bara ha ett litet bröllop med de allra närmaste (ca 10 personer) i sommar, men om jag skulle ha "anställt" äldre ungdomar, så skulle jag valt att hellre vara för detaljerad än tvärtom, och att då slippa att påpeka saker under bröllopsmiddagen.
    Jag hade skrivit en arbetslista med:
    -ungefärliga tider för förrätt, huvudrätt, dessert och tårta
    -Från vilken sida de skall servera
    -hur de skall hantera om någon spiller ut mat / dryck: skall de byta duk?
    -skall de ha individuellt ansvar för var sitt bord?
    -hur många påfyllningar av vin? 2-3?
    -skall de servera eller plocka bort tallrikar när någon håller tal?
    -skall de servera gästerna i någon speciell ordning? Man brukar ju börja med brudparet, sedan deras föräldrar och släktingar osv.
    etc.

    Jag hade gjort så, för att få allt att löpa smidigare.

    //

  • Lör 1 jun 12:21 #2
    Hej!
    Vi skall bara ha ett litet bröllop med de allra närmaste (ca 10 personer) i sommar, men om jag skulle ha "anställt" äldre ungdomar, så skulle jag valt att hellre vara för detaljerad än tvärtom, och att då slippa att påpeka saker under bröllopsmiddagen.
    Jag hade skrivit en arbetslista med:
    -ungefärliga tider för förrätt, huvudrätt, dessert och tårta
    -Från vilken sida de skall servera
    -hur de skall hantera om någon spiller ut mat / dryck: skall de byta duk?
    -skall de ha individuellt ansvar för var sitt bord?
    -hur många påfyllningar av vin? 2-3?
    -skall de servera eller plocka bort tallrikar när någon håller tal?
    -skall de servera gästerna i någon speciell ordning? Man brukar ju börja med brudparet, sedan deras föräldrar och släktingar osv.
    etc.

    Jag hade gjort så, för att få allt att löpa smidigare.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll