• Äldre 18 Apr 09:08
    4843 visningar
    3 svar
    3
    4843

    Stuga med övernattning som bröllopslokal

    Hee,

    Min sambo och jag har bestämt att gifta oss och vi vill gärna göra det här i Sverige. Vi kommer inte från här och alla våra gäster måste flyga in till vår bröllop. Så vi letar nu efter en stuga (eller flera) var vi kan har vår fest med övernattning för 40-50 personer. Helst nära Arlanda flygplats eller omkring Uppsala.

    Som middag tänkte vi att ha ett grillbuffé, så om nån har ett förslåg med möjlighet att ta med dit egen mat och dryck, välkomna. Tack så mycket / Linde

  • Svar på tråden Stuga med övernattning som bröllopslokal
  • Äldre 18 Apr 09:41
    #1

    Hej! Tänkte tipsa om stora hallen i älvkarleby där jag gifte mig, typ en timme från arlanda men man kan enkelt ta sig dit med tåg. Det finns vandrarhem i nära anslutning som man kan hyra åt sina gäster - det gjorde vi. Egen mat och dryck och en jätte fin gräsmatta framför älven där man nog kan ha en riktig grillfest. Lycka till :)

  • Äldre 20 Apr 17:22
    #2

    Tack så mycket, ser jätta bra ut. Hade ni också en grillfest? Vad gjorde ni då?

  • Sun 21 Apr 2019 13:00
    #3

    Vi hade inte grillfest, vi tog in catering från några vi känner i Gävle, men jag kan tänka mig att den fungerar utmärkt att grilla utanför framför älven :) Men det finns ett litet kök i huset (inte väldens bästa men ändock en spis och kylskåp - det finns också frys). Jag skulle fixa så mycket som möjligt på annan plats men mindre fix går ju utmärkt att göra på plats. samma med uppvärmning och så :)

Svar på tråden Stuga med övernattning som bröllopslokal