• Äldre 4 Apr 11:38
    17081 visningar
    2 svar
    2
    17081

    Festlokal med möjlighet till övernattning Umeå/Örnsköldsvik

    Hejsan!

    Jag och min fästman är full fart med att leta festlokal till vårt bröllop 2020. Vi skulle vilja hitta en lokal med möjlighet till övernattning för våra gäster i trakterna kring Umeå/Örnsköldsvik (vi är rätt flexibla angående plats). Helst skulle vi vilja hitta en herrgård/konferensanläggning eller liknande som går att hyra fredag till söndag. Vi kommer att bjuda cirka 80 gäster. Finns det någon som har förslag eller erfarenheter som matchar detta?

    Tack på förhand!
    Magdalena

  • Svar på tråden Festlokal med möjlighet till övernattning Umeå/Örnsköldsvik
  • Sat 17 Aug 2019 21:47
    #1

    Hej!

    Så kul med Umeåbröllop! Ska själv gifta mig i Umeå 2021 med min norska sambo (Bor i oslo sedan 2010). Vi kommer ha långväga gäster letar vi också efter en lokal med övernattning. Vi har fastnar för Dalkarlså Herrgård! Der är väldigt fint OCH de har övernattningsmöjligheter, tror de hade ca 48 rum om jag inte minns fel? Sedan erbjuder de catering och man får står för alkoholen själv vilket var en dealbreaker för oss.

    Hoppas du gillar det eller hittar något annat som passar! Säg gärna till om ni hittar något liknande då vi fortfarande är öppna för att se på fler ställen :)

    https://dalkarlsaherrgard.se/

  • Sat 30 Nov 2019 17:22
    #2

    Hej!

    Längesedan jag kikade i tråden, därav supersent svar! Vilken fint förslag, tack snälla :D Det där med alkoholen är helt klart ett stort plus.

    Vi har inte kikat så mycket mer men om vi hittar några förslag ska jag skriva dom här! :)

Svar på tråden Festlokal med möjlighet till övernattning Umeå/Örnsköldsvik