• Äldre 12 Feb 14:07
    2879 visningar
    1 svar
    1
    2879

    Förlovning

    Jag har köpt ringar och tänker fria åt min sambo. Detta tänkte jag göra nu på allaHjärta dag men jag är så nervös och vet inte hur jag ska gå till väga? hur säger man? vad gör man?

    Vi har pratat om det flera gånger så han verkar iaf vara med på det.

  • Svar på tråden Förlovning
  • Äldre 12 Feb 23:59
    #1

    Vad kul! :) Min man körde oss till stället där han fem år tidigare efter en knapp månad av att vara tillsammans bara utbrast, "jag älskar dig" för första gången medans jag körde. Jag höll på att köra av vägen och körde upp på en refug xD (ingen skada på bil eller oss, mer som att råka åka upp på trottoaren och ner igen). Det här är ett ganska vanligt ställe så inget konstigt med att han åkte den här vägen. Så när vi var nästan framme sa han typ - Det var här jag sa att jag älskade dig för första gången och då höll du typ på att köra av vägen. Så jag tänkte att det var bäst jag körde den här gången. Sen plockade han fram ringen och frågade om jag ville gifta mig med honom. Det var så gulligt.


    Jag tror alla är olika, men jag ville bli friad till på ett personligt och intimt sätt, inte ute bland folk eller framför vänner. Skulle också tyckt det varit roligt med nån sorts skattjakt där jag hittat ringen då jag älskar pussel och spel, så det kanske är en ide. Och han hade fått stränga orders om att inte berätta för nån annan först - Jag ville ju få dela nyheterna med mina vänner, inte att alla skulle säga "jag vet" xD


    Men jag skulle säga att hitta något som gör er till ett speciellt par eller honom till en fantastisk person och sen bara håller du det fint men enkelt ^^. Det kommer vara fantastiskt hur du än gör. Lycka till! Hoppas allt går bra <3

Svar på tråden Förlovning