• Äldre 12 Jan 13:27
    4132 visningar
    2 svar
    2
    4132

    Hjälp hitta klänning

    Hej
    jag är mitt uppe i bröllopsförberedningarna men jag kan inte hitta en klänning...
    har redan ring köpt, datum bokat men ingen klänning,

    har ni några tips på var jag kan hitta Brudklänningar i STORA storlekar i sthlms området och inte för 20.000kr/st? 

    Släng in alla tips ni har. för jag har försökt googlat en massa men hittar inte riktigt något. 

  • Svar på tråden Hjälp hitta klänning
  • Äldre 9 Feb 23:26
    #1

    Hej!

    Hoppas du hittar den perfekta klänningen!

    Behöver du hjälp med handskrivna placeringskort? Hjälper gärna till för en billig peng. :)

  • Äldre 10 Feb 12:22
    #2

    Hej, jag gifte mig i somras och hade själv problem. Jag vet ju inte vad du menar med STORA storlekar men jag var på Wedding bells by little fairies vid Hägerstensåsen och fick ett super bra bemötande - de hade massa fina klänningar och många jag kunde få på mig och de kunde beställa i större storlekar också, jag har ca storlek 50. Klänningarna jag provade kostade mellan  5 000 - 12 000 kr. Jag åkte även in till stan och gick på bröllopsbutiken på sankt eriksgatan - hon hade då nyligen bytt lokal och hade inga större storlekar inne men bad mig att ringa om jag inte hittade något då hon hade massa storlekar hemma. Så det kan ju också vara en ide. Vet dock inte hur priserna såg ut där. Jag var även på ett ställe vid Odenplan som inte hade jätte mycket större storlekar och inte så bra bemötande men där var det nån klänning som var riktigt billig - typ under 2000 kr.


    Jag själv köpte dock min klänning på Matildas fest eftersom jag är en sån som vet exakt vad jag vill ha och där får man designa sin klänning själv och få den uppsydd efter sina mått - så de har ju effektivt ALLA storlekar. Jag skulle rekommendera dem för jag var väldigt nöjd :) Min klänning var super fin och kostade bara 6500.


    Hur långt är det kvar till bröllopet - du sa att du hade datum men inte när det var. Hoppas allt går bra för dig! :)

Svar på tråden Hjälp hitta klänning