• Äldre 22 Oct 12:46
    5130 visningar
    1 svar
    1
    5130

    0.37 eller 0.45 ct?

    Jag har tittat på en ring som pga fattningen har en ct på antingen 0.37 ct eller 0,45 ct. (går att beställa mindre eller större men det är ett glapp emellan pga fattingen, Är stor skillnad på 0,37 eller 0,45? jag vill ha i vitguld samt med diamant på tw/vs och skillnaden i pris på ringarna är 25.883:- samt 34679:-. Är det såpass stor skillnad på storleken utseendesmässigt att det motiverar prisskillnaden tycker ni? Någon som kanske har bild på ring med ct i dessa storlekar

  • Svar på tråden 0.37 eller 0.45 ct?
  • Äldre 31 Oct 10:27
    #1

    Hej Jessica,
    Hoppas det här har löst sig!

    Annars tänkte jag hoppa in här och dela med mig av mina erfarenheter. Om en storleksändring från 0.37 ct till 0.45 ct är värt det beror dels på så klart den visuella skillnaden och priset. 

    När det kommer till det visuella så brukar man skilja på 0.33 och 0.5, där kan man se en visuell skillnad, se det bifogade bladet. Mellan 0.37 och 0.45 skiljer det sig mindre än 0.4 mm alltså en knappt synbar skillnad.

    Prismässigt kan en 0.45 ibland till och med vara billigare än en 0.37 då det brukar krävas mer arbete att få till facetterna på de mindre diamanterna. Jag brukar spana marknadsplatser för diamanter som https://www.veandvile.com/diamond-selector/ för att få en bättre förståelse av priset. Vad jag kan se kan man få en fin 0.5:a för 11000:-

    Hoppas det här hjälper dig i din jakt på den optimala vigselringen. :)

    Allt gott,
    RM

Svar på tråden 0.37 eller 0.45 ct?