• Äldre 28 Jun 08:17
    37538 visningar
    2 svar
    2
    37538

    Prova Klänning igen

    Provade min bröllopsklänning för andra gången idag. Första gången passade den perfekt. Nu när jag provar den för andra gången så sitter den inte bra, där är massa veck på den vid magen. Försäljaren säger då att för stt få bort Dem behöver dem sy ut klänningen.

    Fattar ingenting. Har ju gått ner ett antal kilo sen jag provade den första gången och ändå så är den för ?liten nu??!hur kan det bli så?

    Är rädd för att även om jag går ner lite till så kommer den inte att sitta bra(är en månad kvar till bröllopet). Borde ju vara tvärtom

  • Svar på tråden Prova Klänning igen
  • Äldre 5 Jul 08:01
    #1

    Det är klart att det kan bli veck om du går ner i vikt. Kan du inte prata med sömmerskan om att göra om klänningen så att du själv kan anpassa den. Det borde väl inte vara så svårt? Då spelar det ju ingen roll om du går ner lite till eller om du tvärtom ökar lite....


    Hjälp med text från frilansskribent.info
  • Äldre 6 Jul 09:12
    #2

    Det märkliga är att försäljaren Sa att jag hade gått upp i vikt och därför passade den inte.så hon sa att det var därför den skulle göras större. Sa till henne att det snarare är tvärtom att jag gått ner i vikt . Men får se , hoppas den passar om 2,5 vecka.

Svar på tråden Prova Klänning igen