• Äldre 1 Jun 13:07
    6669 visningar
    0 svar
    0
    6669

    Hur kan jag få tillbaka henne?

    Hej!


    Får jag ta upp en fråga som säkert har diskuterats innan, men vill starta en ny tråd för att diskutera just mitt fall. Det handlar om hur jag kan få tillbaka min partner (en hon) som precis har lämnat mig. Här är en sammanfattning: 


    Vi är båda i övre medelåldern, högutbildade, har bra jobb, och bra ekonomi. Hon har en dotter som inte bor hos henne utan studerar utomlands och studierna finansieras av mamman. Jag har inga barn. Vi träffades via en dejting site. Vi båda hade varit singlar länge innan vi träffades. Hon pga att hon hade prioriterat jobbet och dottern, och jag pga jobbet och forskning utöver jobbet. Man kan säga att det var samtycke och nästan ?kärlek? från första minut och allt gick som bara tåget mellan oss sen dess. Vi träffades så ofta vi kunde under de 4 månader som relationen varade och allt och bokstavligen allt har varit väldigt bra och positivt på alla sätt. Vi hade planer på allt man kan tänka sig, flytta ihop, resa, göra gemensamma aktiviteter, osv. Vi började t o m titta på hus och var vi ville bo. Hon driver eget och har jobbat mycket samt rest en del inom jobbet och hon pratade om att hon har behöver dra ner på det nu när hon har partner osv. Hon bad mig att jag ska hjälpa henne med stöd, tips, och ideér på hur hon kan jobba mindre och jag lovade och började lite med att hjälpa henne. Förutom jobbet så lägger hon också mycket tid (båda restid och telefontid) på sin dotter då dottern av olika skäl behöver mycket stöd och hjälp med studierna (båda finansiellt och med annat runtomkring). För min del hade jag redan innan vi träffades lagt ner forskningen åt sidan för att det blev för stressigt att ha det över en heltidsjobb. Och nu när jag träffade henne så var det självklart för mig att jag skulle satsa på henne och inte återuppta forskningen. Ibland har jag på ett kärleksfullt sätt "klagat" lite över hennes tillgänglighet då jag saknat henne och hon har alltid svarat att det kommer att bli bättre och att hon vill att jag ska påminna och hjälpa henne med att kunna jobba mindre.


    Som sagt, allt gick som bara tåget och när vi inte sågs hade kontinuerliga sms varje dag. Under all vår interaktion har vi inte en enda gång stört oss på den andra, till den graden att jag sa till henne att det här är för bra för att vara sant samt hur detta ska sluta. Och då sa hon att detta inte ska sluta och att gud har belönat oss två genom detta. Hon var all in i denna relation och kunde inte sluta tacka mig för att jag kommit in i hennes liv, osv. Och jag var lika tacksam tillbaka.



    För 3 veckor sen reste hon inom jobbet och jag körde henne till flygplatsen och lämnade av henne som om vi var tonåringar som var kära för första gången. Under tiden hon var borta så hade vi kärleksfulla och trevliga sms och telefonsamtal fram till det att hon helt oväntat skickade ett sms om att hon börjat inse att hon inte kan ha den tillgänglighet som jag behöver av en partner. Hon skrev också att jag var en underbar man som behöver en kvinna som är mer tillgänglig än vad hon kan vara. 


    Jag svarade inte direkt utan lät det gå ca 2 dygn och då svarade jag henne med ett ganska långt mail om att hennes tillgänglighet inte stör mig osv, och påminde henne om det vi hade pratat om hur vi ska dra nytta av varandras resor (då jag också ibland reser) genom att partnern t ex kan vara med ibland för att umgås där på kvällar/helger osv och att man på sätt kan uppleva saker ihop även via jobbresor. Jag skrev också att jag skulle vilja hämta henne på flygplatsen så som vi hade kommit överens om och att vi kan prata mer om det då. Hon svarade med att jag inte behöver hämta henne och att hon har mycket att göra med jobbet och med dottern, och att hon behöver tid att tänka klart. Jag svarade att jag förstår det och lät henne vara i en vecka utan kontakt. Efter den veckan föreslog jag en fika men hon svarade med att hon inte hinner just nu, men att vi ska definitivt träffas och prata när hennes tillvaro har lugnat ner sig. Nu har det gått en vecka utan att jag kontaktat henne.


    Det är naturligtvis många frågor som går i mitt huvud, men de viktigaste är följande två som borde vara relaterade:


    1. Vad var det som fick henne att ändra sig 180 grader från det toppläge som vår relation hade bara fram till dagen innan hon skickade sms:et. Jag har mina egna teorier men vill gärna höra vad ni tycker och tänker.


    2. Hur kan jag få tillbaka henne. Jag skulle uppskatta alla tips, strategier, råd, mm som kan öka chansen att få tillbaka henne.

    Daaweed

Svar på tråden Hur kan jag få tillbaka henne?