• Höst2019

    Charmig lokal sthlm m omnejd - 100 pers under 100.000 kr?

    Hej!

    Vi är på jakt efter en lokal för vårt bröllop (ffa festen) hösten 2019 i Stockholm med omnejd. Vi tänkte dock inte ordna övernattning så max en timme från ?stan?. Ca 100 pers och max 100.000 kr för själva festen (ink lokal, mat, dryck etc). Gärna billigare såklart, men det känns ju omöjligt nästan! Det får gärna vara enkelt men måste vara charmigt :) Vi har inga problem med att fixa mat/dryck o dyl själva, men det är helt ok om stället erbjuder det själva. Jag har bl.a. fastnat för Farsta gård (tyvärr gillar inte min kille detta) och Rosendal (underbart i deras växthus, men för dyrt).

    Jag har också kikat på Gamla Orangeriet, Henriksborg, Hellasgården, Kulturhuset i Ytterjärna, Eriksdalstunet och Rosenhill på Ekerö - någon som har erfarenheter av dessa?

    Tack snälla för all tips!

  • Svar på tråden Charmig lokal sthlm m omnejd - 100 pers under 100.000 kr?
  • Kayla84

    Vi gifter oss i Sorunda kyrka (Nynäshamns kommun) ,Juni 2019 och festen kommer vi hålla i deras hembygdsgård, den tar 130 pers (vi blir 120 stycken), och vi betalar 4500:- för att hyra den Fredag-Söndag. Då ingår Tal och musik anordning, bord och stolar, porslin och bestick till alla.

    Vi kommer ha grill buffé och öppen bar och vi står för det själva.

Svar på tråden Charmig lokal sthlm m omnejd - 100 pers under 100.000 kr?