• Äldre 13 Apr 07:24
    14304 visningar
    2 svar
    2
    14304

    Bröllop med låg budget, tips?

    Jag vet att det finns fler liknande trådar, men jag sitter verkligen i kläm nu och vet inte hur vi ska göra riktigt. Vi la upp en budget för att den skulle klaffa bra med fest, lokal, mat, gäster - ja, you name it. Men på grund av en tråkig händelse som har hänt (som jag inte kan ta upp här) så måste vi tänka om, och istället försöka spara undan pengarna till en lägenhet.

    Jag har försökt att vrida och vända på det. För jag vet att det här är VÅR dag och VÅR framtid det handlar om, och att man kanske inte ska lyssna så mycket på vad alla andra i familjen säger om vårt upplägg.

    Men så här ser planen ut nu:

    Vigsel i kyrkan (bra samlingsplats och alla får möjligheten att sitta, eller visa upp nått lite extra)

    Mingen utanför + brudparsfotografering medan andra går till församlingshemmet

    Fika och ostbricka i församlingshemmet, med brudparslekar och tipspromenad.

    Klockan 18 sticker jag och min man och har ensamtid i form av middag och hotellnatt.

    Jag är så nojig över hur folk kommer att tycka om detta upplägg, för vi har en del folk som reser långt. Samtidigt så vet jag att dom som verkligen vill och kan komma kommer ju antagligen att göra det...

    Har ni suttit i detta innan? Hur blev ert bröllop och vad tyckte familj och vänner? :)

  • Svar på tråden Bröllop med låg budget, tips?
  • Äldre 13 Apr 08:34
    #1

    Tänker att upplägget är helt upp till er, bara gästerna är medvetna om att det inte blir någon middag/längre fest.

    Sen hade jag nog ändå sett över möjligheterna att servera ngt mer matigt ist för bara ostbricka, typ smörgåstårta el pasta/sallads buffé. (Behöver inte bli så dyrt) dessutom kan ni ju fråga folk ni känner bra/närmst om de kan tänka sig bidra med mat/pengar för det ist för presenter

    Lycka till

  • Äldre 18 Apr 07:28
    #2

    Var tydlig mot era gäster att förutsättningarna ändrat sig och att ni kommer att ha ett mindre, men inte sämre, bröllop. Då kan de som reser långt välja att stanna hemma om de vill men förmodligen kommer de flesta ändå.

    Sen håller jag med om att något mer matigt hade varit bättre och behöver inte bli dyrare än ostbricka. Olika pastasallader är ett bra förslag!

    Lycka till på er dag!

Svar på tråden Bröllop med låg budget, tips?