• Äldre 10 Apr 21:07
    15568 visningar
    1 svar
    1
    15568

    Bröllop 2019

    Hej.

    Jag och min blivande make ska äntligen gifta oss, eller ah, nästa år, 2019 är det dags.

    Hela våran närhet vet att jag länge velat ha denna mannen till min make och den 20 mars 2018, så friade han i solnedgången i Thailand?

    Nu är jag en sådan tjej som älskar detta med att fixa och anordna fester.

    Men nu är det inte bara en fest att fixa med, nu är det så mycket mer.

    Så jag tror, eller jag vet att jag kommer behöva en del hjälp med fix och trix och att andra som förhoppningsvis har mer erfarenhet.

    Vi bor på Orust, Svanesund, och ett stenkast från Långelanda kyrka där vi ska vigas.

    Men nu är vi lite oense om var vi ska ha festen, göbben vill absolut inte vara hemma i våran egna trädgård, då han är otroligt rädd för att det ska bli kasst väder.

    Och jag tror inte jag vill vara i församlingshemmet, då jag tror det är för litet.

    Så jag har kollat runt lite på olika lokaler men det kostar en del, lokalhyra samt mat och personal kostar det ca 50.000:- ????

    Och sen ska man ha ringar, kläder, musik m.m m.m....

    Klart man kan kolla efter nån bygdegård, det är billigare, men då ligger det inte så bra till.

    Men då går jag bakom min blivande make och frågar om ni tror att det kan bli billigt att ha festen hemma?

    Vi kommer bli 40 personer

    Vad kostar det att hyra tält?

    Så kan man ju göra nån egen buffé.

    Hyra/köpa bröllopsklänning?

    Hyra/köpa kläder till honom?

    Eller vet ni någon bra lokal på Orust, Svanesund?

    Någon som har någon erfarenhet av någon av mina frågor så blir jag jätte nöjd och tacksam ????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-04-11 20:03
    Ingen med lite erfarenheter?

  • Svar på tråden Bröllop 2019
  • Äldre 14 Apr 20:28
    #1

    Hej det står på deras hemsida att församlingshemmet rymmer upp till 100 personer så det kan vara en idé att kontakta expeditionen om att få ta en tit där

Svar på tråden Bröllop 2019