• Äldre 5 Dec 06:05
    28174 visningar
    8 svar
    8
    28174

    För tidigt?

    Hej.

    I sommras (i juli) träffade jag min Kärlek. Nu är vi i full gång med att planera vårt bröllop i Juli 2018. Det känns verkligen rätt och han är verkligen min bästa vän. Han är den som stöttar mig, värnar om mig, gör mig lycklig, får mig på gott humör och någon jag kan prata om allt med. Visst har det gått fort och den 1/3 blir vi sambo. Vi har känt varann i 13 år och har gemensamma vänner. Är det för tidigt att gifta sig ett år senare? Vi är inte förlovade utan vi bestämde att vi ville gå rakt på sak.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-01 17:22
    datumet bytte vi för ett tag sen
  • Svar på tråden För tidigt?
  • Äldre 5 Dec 19:21
    #1

    Om det känns rätt så kör. Jag och min man började dejta i jan 15,förlova oss i mars 15 och gifte oss jan 16. Fick vårt första gemensamma barn i okt 16 o väntar nu nr 2.

    Vi hade kännt varandra i ca 5 år innan, varit mkt ute o rest med jobb o snackat mkt. Folk hade massa synpunkter att vi gick för fort fram osv,, men för oss är allt rätt .så strunta i vad folk tycker...

  • Äldre 6 Dec 09:29
    #2

    Hej igen.

    Tack vad skönt att man inte är själv med att "gå för snabbt fram". Min fd och jag gjorde likadant...och man fick höra att man gick för fort fram, men för att inte va helt fel på det så var jag bara tvungen att höra.

  • Äldre 6 Dec 09:59
    #3
    Älsklingen skrev 2017-12-06 09:29:38 följande:

    Hej igen.

    Tack vad skönt att man inte är själv med att "gå för snabbt fram". Min fd och jag gjorde likadant...och man fick höra att man gick för fort fram, men för att inte va helt fel på det så var jag bara tvungen att höra.


    Jag tänker som såhär, nu är jag i för sig 33 och mannen 40 men varför ska man dra ut på saker bara för att vara andra till lags. Man har aldrig garantier för ngt i livet, man kan va gift i 5 år o sen skiljas, el va ihop 5 år o sen separera. El så håller det hela livet. Så gör vad ni känner för o lycka till
  • Äldre 6 Dec 10:11
    #4

    Nä det är ju sant, man lever inte genom andra. Jag hade inte tänkt att gå med rollator fram till prästen. Foten i munnen 

    Tack för svar.

  • Äldre 11 Dec 09:38
    #5
    +1

    Hej!

    Absolut inte!!! Jag träffade min underbara fästman i Mars i år för första gången! Via nätdejting och han bodde inte ens i Stockholm :) Så han tog sitt pick och pack och bosatte sig hos mig i storstaden från västkusten! Och vi gifter oss den 5 Maj 2018 och är i full gång med planering :D Känns bara helt rätt! Kör på och stort lycka till önskar jag er <3

  • Äldre 15 Dec 10:04
    #6

    Ni har ju känt varandra jättelänge så tycker inte det är "konstigt" alls. Glad Jag skall själv gifta om mig, vilket jag varit typ livrädd för fram tills för någon dag sedan och nu är det bestämt att vi skall gifta oss på midsommar, dock hemligt och borgerligt. Mitt förra äktenskap varade i 7 år. Förhållandet långt mycket längre. Nu är det nog sista gången jag gifter mig Flört Även för oss har det gått fort fram. När vi varit tillsammans i 11 månader föddes vårat första gemensamma barn.

  • Äldre 1 Jan 17:13
    #7

    Hej mrswalgren. Vad kul att ni valt den 5 maj, vi har valt att gifta oss den 4 maj. Det skulle va kul att hålla kontakt och bolla ideer m varann fram till då?

  • Äldre 3 Jan 21:07
    #8
    Älsklingen skrev 2018-01-01 17:13:54 följande:

    Hej mrswalgren. Vad kul att ni valt den 5 maj, vi har valt att gifta oss den 4 maj. Det skulle va kul att hålla kontakt och bolla ideer m varann fram till då?


    Halloj!!! Absolut! Jätte gärna!! Nämen se där! Ni gifter er på en fredag alltså! Berätta mer om vart osv!!!!
Svar på tråden För tidigt?