• Äldre 24 Sep 10:31
    3201 visningar
    3 svar
    3
    3201

    Band eller DJ?

    Jag och min fästman gifter oss nästa år. Vi kommer överens om det mesta (eller snarare jag planerar och han håller med) det är bara en sak vi inte kan komma överens om och det är DJ eller band. Han vill ha ett live band och jag föredrar DJ. Lokalen är inte jätte stor och kan kännas lite trång med band. Plus att ett band har ett specifikt sound, medans en DJ spelar musiken så som du känner igen den.

    Någon annan som har haft band eller DJ son har lite fördelar och nackdelar med båda?

  • Svar på tråden Band eller DJ?
  • Äldre 27 Sep 16:44
    #1

    Hej kontakta mig på ronny63@live.se ang Musik till festen!

  • Äldre 9 Oct 09:27
    #2

    Jag tänker att det kan bli lite mycket att ha ett band en hel kväll, så ni kanske kan kompromissa?

    Vi hade en trubadur en stund i början av kvällen och gick över till dj senare vilket jag tyckte fungerade väldigt bra.

  • Äldre 24 Oct 13:50
    #3
    Hej!

    Vi är ett band (Duo) som spelar gärna på bröllopsfesten.

    Ivan & Karolina heter vi och arbetar heltid som sångare och musiker med stor erfarenhet och bredd gällande stil/genre, utbildade på musikhögskolan.
    Vi erbjuder sång och musik under vigsel, mingelmusik, livemusik upptempo att dansa till, musikquiz mm.

    Vi låter som vi är ett helt band när vi spelar på fest fast vi bara är två personer eftersom vi spelar till bakgrunder med förinspelade trummor och bas då så det blir drag på dansgolvet. Men vi tar inte lika stor plats som ett helt band och blir mer ekonomiskt för er att boka färre personer. 
    Lyssna gärna på vårt upptempo medley för exempel på hur det låter och se vår video:
    www.ivankarolina.se
    Vänliga hälsningar
    Ivan & Karolina
Svar på tråden Band eller DJ?