• Äldre 15 Aug 13:05
    7235 visningar
    2 svar
    2
    7235

    Erfarenhet av kinaklänningar?

    Halloj alla brudar!
    Vi ska i smyg gifta oss på nyårsafton (tjoho, ingen vet!) och jag behöver en brudklänning. Har kollat runt en hel del på nätet och hittat fina hos bland annat:
    jjshouse
    bridalexpress.se
    bridesire.se

    Någon som har någon erfarenhet av dessa? Shoppar gärna på nätet men är rädd att misslyckas med min brudklänning och slänga pengar i sjön. Hör många som blivit lurade på sina från andra ställen.

    Hur är era erfarenheter? Tar tacksamt emot alla tips!


    Brudklänning, kinaklänning
  • Svar på tråden Erfarenhet av kinaklänningar?
  • Äldre 11 Sep 21:24
    #1

    Hej! Ut och fynda brudbutikerna här i Sverige istället. Nu kan du få en fin klänning för de tusenlappar en kinaklänning kostar. Det blir tull etc på paketen och så får du inte en klänning som på bilden. Det finns många reaklänningar just nu i butikerna. Kolla Anina och Lilly som säljer reaklänningar via nätet.

  • Äldre 24 Sep 00:13
    #2

    Positivt. Köpte min från magbridal.com, min klänning var som utlovad på bilden och jag tycker den stämde bra överens. Tullen var lite över 300 spänn bara. Köpte den måttbeställd och till längden var den bra, har dock fått lägga in och justera bysten lite pga att jag råkat tappa några kilo. Klänningen kostade cirka 2600 kr, skräddaren 1500-1800 kr, vet ännu ej vad det slutat på. Så var beredd på att eventuellt få justera även om du beställer måttbeställd. Sytiden var 3 veckor, sen tog det cirka 1,5 vecka innan klänningen kom.

Svar på tråden Erfarenhet av kinaklänningar?