• Äldre 21 Jun 14:13
    9574 visningar
    2 svar
    2
    9574

    Skräddare i Stockholm?

    Jag köpte min brudklänning på bridal outlet under en semester i USA och fick med mig den hem på en gång. Det betyder förstås att jag inte kunnat använda mig av brudbutikens egna skräddare för att fixa till klänningen.
    Jag vill dessutom vänta så länge som möjligt med att sy in då jag går på strikt diet i minst en månad till. Mitt bröllop är 12/8, så i slutet på Juli skulle det vara önskvärt att börja fixa till klänningen.
    Känner någon till en bra skräddare i Stockholms innerstad som skulle kunna hjälpa mig? Jag har frågat runt på några lokala småskräddare på Södermalm, men de flesta blir mest nervösa så fort jag nämner ordet "brudklänning".

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Skräddare i Stockholm?
  • Äldre 22 Jun 09:16
    #1

    Jag blev rekommenderad Ebba Montgomery i Birkastan. Fick dock uppmaning om att i god tid ringa för att boka tid. Jag bokade min skrädderitid ca 4 månader i förväg, då var hon redan helt fullbokad innan sommaren.

    Ett tips är att du frågar en bröllopsbutik om vilka sömmerskor de arbetar med., var det Södermalm du bodde på så kan du kolla med Stockholm Brud och Fest eller Bröllopskällan.

    Annars kanske man kan googla sig fram till några skräddare som arbetar med brudklänningar.

  • MLY
    Äldre 22 Jun 15:20
    #2

    Jag rekommenderar Linda på Stockholms Skrädderi, ligger på Styrmansgatan.

    Gick först till "Silkestråden" som min bröllopsbutik (Lilly) rekommenderade och det var en mardröm! Han hade en sunkig lokal, pratade bara knapphändig engelska, det låg cigarettpaket framme och han vägrade göra de ändringar jag bad om. Tappade allt förtroende för Lilly efter den rekommendationen!

Svar på tråden Skräddare i Stockholm?