• Äldre 15 Jun 22:22
    34283 visningar
    4 svar
    4
    34283

    Tryckeri för festprogram?

    Behöver snabba och förnuftiga råd här!


    Vi använde oss av Calligraphen för våra inbjudningskort och var väldigt nöjda, så vi tänkte använda oss av dem för resten av trycksakerna också men fick nyligen reda på att de har sommarstängt snart - och vi vill gärna kunna göra korrektur på våra grejer så sent som möjligt.

    Men det verkar supersvårt att hitta något liknande, där man får lite personlig service och så, verkar mest hitta sådana där man kan skicka in online, men jag vill liksom ha mer kontakt över mail och beställa den vägen, så man vet mer vad man får.


    Tänker att ni säkert sitter på bra tips, hit me!

  • Svar på tråden Tryckeri för festprogram?
  • gothic­bride2­be
    Äldre 16 Jun 13:39
    #1

    Vart i landet befinner du dig? Jag kan tyvärr bara tipsa om Göteborgstryckerier


  • gothic­bride2­be
    Äldre 16 Jun 13:43
    #2
    gothicbride2be skrev 2017-06-16 13:39:01 följande:

    Vart i landet befinner du dig? Jag kan tyvärr bara tipsa om Göteborgstryckerier


    Och, glömde såklart att lista de vi brukar samarbeta med när vi har trycksaksproduktioner.. (Jobbar på reklambyrå i Gbg.)

    Göteborgstryckeriet  ?  Grym kvalitet!
    PR-offset  ?  Mycket bra priser!
    Majornas Grafiska  ?  Funkar med snabba puckar (oftast)
    Billes
    Lenanders
  • Äldre 16 Jun 14:43
    #3

    Hej! Tack för svar!


    Jag vill helst inte behöva gå dit fysiskt utan handla på nätet :) Men mitt problem är att jag bara hittar färdiga mallar, och de flesta har också bara två eller tre sidor i de färdiga programmen medan vi kanske behöver tio sidor. 


    Men jag kan höra med dom om de kan hjälpa mig, jag slänger iväg ett mail!

  • gothic­bride2­be
    Äldre 16 Jun 15:30
    #4

    Det mesta brukar kunna skötas mailledes.  Har du färdig design för dem att bara köra igång med är det inga problem alls. 


Svar på tråden Tryckeri för festprogram?