• Äldre 25 May 21:43
    23444 visningar
    15 svar
    +1
    15
    23444

    JJ´s House, bra/dåligt?

    Hej!


    Är det någon som beställt klänning från JJ´s House och har erfarenhet av det`? Bra eller dåligt?


    Andra tips på vart man kan hitta fina och inte allt för kostsamma klänningar?


    Tack för hjälp!{#emotions_dlg.flower}Glad

  • Svar på tråden JJ´s House, bra/dåligt?
  • Äldre 26 May 01:33
    #1

    Hej

    har massor av bröllopsklänningar i olika modeller och storlekar hör av dig till mig halva priset mot affären ????

  • MLY
    Äldre 26 May 08:11
    #2

    Hej!

    Jag tog chansen/risken att beställa klänningar till mina tärnor från dem. Tänkte börja med en för att se hur den blev innan jag lade ut alltför mycket pengar och beställde den till min syster i höstas. Klänningen kom och var superfin, passade dock inte alls trots personliga måttangivelser mot extra kostnad. Nåväl, inget en skräddare inte kan fixa tänkte jag. I början av året beställde jag sedan den andra klänningen. Samma modell, samma färg. Till min förvåning och skräck får jag ytterligare en jättefin klänning MEN - både klänningens snitt och färgen är ANNORLUNDA mot den första! När jag kontaktade Jj's sa de att det är det andra snittet som visst stämmer (lösa delar på kjolens framsida) trots att man tydligt ser på bilden på deras hemsida att det inte stämmer. De sade också att färgen enligt deras logg är densamma men att det kan skifta lite mellan tygrullarna... precis sådant man har lite extra förståelse för som brud!! Det funkar i slutänden, men det är inte vad jag hade velat. Dessutom gav de mig endast 20% rabatt på den ena klänningen som kompensation och det efter en del tjat och argumentation.

  • Äldre 26 May 08:53
    #3

    Hej!

    Jag beställde min brudklänning ifrån dem och jag blev jättenöjd!!!
    Jag fick hem den inom 4 veckor från beställning och den satt jättefint, utifrån de mått som jag uppgett.
    Jag hade lite mailkontakt med dem om några frågor jag hade för beställningen och de var väldigt snabba med att svara och gav mig bra support på engelska.

    Med andra ord har jag enbart goda erfarenheter av dem och skulle därmed vilja rekommendera dem varmt! Lycka till! Glad

    //Sofia 

  • Äldre 26 May 12:48
    #4
    MLY skrev 2017-05-26 08:11:45 följande:

    Hej!

    Jag tog chansen/risken att beställa klänningar till mina tärnor från dem. Tänkte börja med en för att se hur den blev innan jag lade ut alltför mycket pengar och beställde den till min syster i höstas. Klänningen kom och var superfin, passade dock inte alls trots personliga måttangivelser mot extra kostnad. Nåväl, inget en skräddare inte kan fixa tänkte jag. I början av året beställde jag sedan den andra klänningen. Samma modell, samma färg. Till min förvåning och skräck får jag ytterligare en jättefin klänning MEN - både klänningens snitt och färgen är ANNORLUNDA mot den första! När jag kontaktade Jj's sa de att det är det andra snittet som visst stämmer (lösa delar på kjolens framsida) trots att man tydligt ser på bilden på deras hemsida att det inte stämmer. De sade också att färgen enligt deras logg är densamma men att det kan skifta lite mellan tygrullarna... precis sådant man har lite extra förståelse för som brud!! Det funkar i slutänden, men det är inte vad jag hade velat. Dessutom gav de mig endast 20% rabatt på den ena klänningen som kompensation och det efter en del tjat och argumentation.


    Har du någon hemsida man kan titta på? :)
  • Äldre 26 May 12:49
    #5

    Nu blev det fel meddelande jag svarade på.. sitter på mobilen.. fungerar sådär tydligen.. återkommer :p

  • Äldre 26 May 12:50
    #6
    Susann skrev 2017-05-26 01:33:48 följande:

    Hej

    har massor av bröllopsklänningar i olika modeller och storlekar hör av dig till mig halva priset mot affären ????


    Har du någon hemsida man kan titta på? :)
  • Äldre 26 May 12:52
    #7
    sofialindblom skrev 2017-05-26 08:53:03 följande:

    Hej!

    Jag beställde min brudklänning ifrån dem och jag blev jättenöjd!!!

    Jag fick hem den inom 4 veckor från beställning och den satt jättefint, utifrån de mått som jag uppgett.

    Jag hade lite mailkontakt med dem om några frågor jag hade för beställningen och de var väldigt snabba med att svara och gav mig bra support på engelska.

    Med andra ord har jag enbart goda erfarenheter av dem och skulle därmed vilja rekommendera dem varmt! Lycka till!

    //Sofia 


    Vad roligt att höra! Deras priser lockar ju ;)

    Stämde färgen överens med hur du tänkte dig också?

    Du kanske har bild man kan få kika på? :)
  • Äldre 26 May 12:56
    #8
    MLY skrev 2017-05-26 08:11:45 följande:

    Hej!

    Jag tog chansen/risken att beställa klänningar till mina tärnor från dem. Tänkte börja med en för att se hur den blev innan jag lade ut alltför mycket pengar och beställde den till min syster i höstas. Klänningen kom och var superfin, passade dock inte alls trots personliga måttangivelser mot extra kostnad. Nåväl, inget en skräddare inte kan fixa tänkte jag. I början av året beställde jag sedan den andra klänningen. Samma modell, samma färg. Till min förvåning och skräck får jag ytterligare en jättefin klänning MEN - både klänningens snitt och färgen är ANNORLUNDA mot den första! När jag kontaktade Jj's sa de att det är det andra snittet som visst stämmer (lösa delar på kjolens framsida) trots att man tydligt ser på bilden på deras hemsida att det inte stämmer. De sade också att färgen enligt deras logg är densamma men att det kan skifta lite mellan tygrullarna... precis sådant man har lite extra förståelse för som brud!! Det funkar i slutänden, men det är inte vad jag hade velat. Dessutom gav de mig endast 20% rabatt på den ena klänningen som kompensation och det efter en del tjat och argumentation.


    Vad tråkigt att det blev så för dig :(

    Vad kostade det att få den omsydd här i Sverige?

    Det är knepigt det där med färg med. Vill gärna ha en helvit klänning. Men det är ju svårt att se på någon bild. Även om jag väljer vit kanske den blir creme.. som dina klänningar så kan det säkert variera..

    Men du skulle inte rekommendera dom då?
  • Äldre 26 May 15:15
    #9

    Ja priserna är helt otroligt bra! Klänningen var fantastiskt välsydd och kvalitén överträffade helt klart mina förväntningar med tanke på priset. Jag beställde en elfenbensvit klänning och den var i precis den vita nyans jag ville ha den

    //Sofia

  • MLY
    Äldre 27 May 21:08
    #10
    LBCW skrev 2017-05-26 12:56:05 följande:

    Vad tråkigt att det blev så för dig :(

    Vad kostade det att få den omsydd här i Sverige?

    Det är knepigt det där med färg med. Vill gärna ha en helvit klänning. Men det är ju svårt att se på någon bild. Även om jag väljer vit kanske den blir creme.. som dina klänningar så kan det säkert variera..

    Men du skulle inte rekommendera dom då?


    Om jag hittat en klänning på deras hemsisa som var min absoluta dröm så skulle jag chansa, med vetskapen att det kan bli fel och att de inte kommer att ta något ansvar för eventuella skillnader mellan infon på deras sida och den faktiska produkten. Tärnorna lämnar själva in till skräddare så har tyvärr ingen prisuppgift!
  • Äldre 30 May 13:36
    #11
    MLY skrev 2017-05-27 21:08:07 följande:
    Om jag hittat en klänning på deras hemsisa som var min absoluta dröm så skulle jag chansa, med vetskapen att det kan bli fel och att de inte kommer att ta något ansvar för eventuella skillnader mellan infon på deras sida och den faktiska produkten. Tärnorna lämnar själva in till skräddare så har tyvärr ingen prisuppgift!
    Okej, tack för dina tips och råd! {#emotions_dlg.flower}Glad
  • Äldre 30 May 13:37
    #12
    sofialindblom skrev 2017-05-26 15:15:19 följande:

    Ja priserna är helt otroligt bra! Klänningen var fantastiskt välsydd och kvalitén överträffade helt klart mina förväntningar med tanke på priset. Jag beställde en elfenbensvit klänning och den var i precis den vita nyans jag ville ha den

    //Sofia


    Tack för dina tips och råd! I dagsläget känns det som att det blir en chansning när det är dags att beställa ;)


    Stämmer leveranstiden med vad som står på sidan? :)

  • Äldre 30 May 14:44
    #13

    Om jag var du så skulle jag absolut våga chansa!
    Leveranstiden blev kortare än förväntat och färgen elfenbensvit upplevs som just vit och inget annat. Alltså inte creméfärgad på något sätt. Om nu det har någon betydelse för din del

    Mvh
    Sofia

  • Äldre 30 May 15:08
    #14
    sofialindblom skrev 2017-05-30 14:44:21 följande:

    Om jag var du så skulle jag absolut våga chansa!
    Leveranstiden blev kortare än förväntat och färgen elfenbensvit upplevs som just vit och inget annat. Alltså inte creméfärgad på något sätt. Om nu det har någon betydelse för din del

    Mvh
    Sofia


    Spännande! Låter ju toppenbra!


    Ja färgen är ganska viktigt för mig, vill gärna ha "helvit" klänning :) Tack för tipsen ännu en gång! Hur länge har ni varit gifta nu? :)

  • Äldre 30 May 15:53
    #15

    Ja jag har som sagt enbart goda erfarenheter av dom och min klänning!
    Vi har bara varit gifta sedan den 20 maj, så i cirka 1½ vecka.

    //Sofia 

Svar på tråden JJ´s House, bra/dåligt?