• Äldre 25 May 19:42
    17789 visningar
    4 svar
    4
    17789

    bröllop i växthus

    hej alla blivande bröllopspar,

    Min far äger flera växthus som jag på senare dagar har haft en ambition om att omvandla till en av dem fest lokal till just dessa evenemang - bröllop.

    jag är bara i research fasen och undrar lite hur mycket ni hade varit beredda på att lägga som lokal hyra? förväntningar när ni hyr lokalen - Vad bör finnas med i kostnaden?

    Jag hoppas verkligen att jag kan få till min dröm men behöver som sagt lite underlag  när det kommer till efterfråga och kostnader samt förväntningar:) 

    hoppas någon vill bidra med lite tankar och inspiration

    Mvh vivvan


    bröllop i växthus
  • Svar på tråden bröllop i växthus
  • Äldre 29 May 18:51
    #1

    Hej 

    kostnaden beror alldeles på vad som ingår och var lokalen ligger. Personligen tycker jag om ett fast pris, tycker inte om alla dessa extrakostnader som gör det billiga alternativet dyrt... 
    Det som jag eftersöker i en festlokal är bord, stolar och porslin, slänger du även in dukar, belysning är det kanon. För detta skulle jag kunna betala i fast pris runt 25000:- då tänker jag att det finns möjlighet för ca 100 gäster
    Växthus är ovanliga och kan vara fantastiskt vackert med rätt belysning

    Om det sedan är ok att ta med egen dryck och mat och det finns ett kök för detta kan du ta mer men allt handlar om vart det ligger och om det finns möjlighet till övernattning eller transport till den stad/plats som är närmst. 

  • Äldre 29 May 22:02
    #2

    Hej

    Var ligger detta växthus någonstans.

    Vi letar lokal till vårt bröllop aug 2018 och detta låter som de hade kunnat bli en häftig lokal.

    Ang pris märker vi att det är jätteolika va man tar.

    Såklart varierar priset vad som ingår osv.

    Vi vill styra lite själva och gärna inte köpa ett "färdigt" paket.

    Är nyfiken på vad du kommer fram till????

    Sätter du igång till 2018 skulle det vara intressant att kolla på:)

    Med vänlig hälsning,

    Emmeli

  • Äldre 29 May 23:28
    #3

    Hej!

    Jag är också intresserad av att veta var det ligger någonstans?

  • Äldre 25 Jun 13:50
    #4

    Toalett och rinnande vatten är ju ganska så viktigt, precis som bord och stolar. Porslin kan man ofta hyra, det är ofta brudpar som hyr porslin av eventföretaget som jag jobbar på. Kolla vad som finns i ditt närområde. Det kan vara något att tänka på i den första fasen när du startar upp din verksamhet så slipper du köpa in eget innan du har råd. Ljus och ljud är också ganska viktigt, de flesta vill ju ha musik, så en schysst högtalare som gästerna kan plugga in telefonen i är ett plus. Det är möjligt att fixa trådlöst ljud och ljus men det blir ju smidigare med elektricitet. Värme kan också vara något att tänka på, till exempel infravärme.

    Lycka till med planerna, det låter riktigt mysigt :)

Svar på tråden bröllop i växthus