• Äldre 30 Apr 15:27
    25730 visningar
    5 svar
    5
    25730

    Bröllop Göteborg

    Hej,

    Jag och min fästmö ska gifta oss nästa sommar och letar lokaler i Göteborg med omnejd. Vi räknar med att bli cirka 140 personer och vill ha möjlighet att ta med/catera egen mat och dryck.

    Har ni några tips?

  • Svar på tråden Bröllop Göteborg
  • Äldre 8 May 12:10
    #1

    Hej, hänger med på din tråd då jag och min blivande man söker efter samma. Men vi ska inte gifta oss förens om två år - tänker att der är lika bra att vara ute i god tid ????

    Det jag vet än sålänge är Stora Holms säteri. Har inte vart där och tittat än men är rätt säker på att man kan välja att hyra lokalen "rå" utan deras mat. Men även lägga till meny från franska skafferiet som ligger intill.

  • Äldre 9 May 09:00
    #2

    Vi ska gifta oss på Stora Holms Säteri nu på lördag! De har två lokalen (eller egentligen tre): en lokal där restaurangkök finns och man köper kuvertpris, en lokal som man hyr "rå" (den ska vi ha) och så ett orangeri som är litet och kan användas till tex vigsel eller mingel. Lycka till med lokalletningen!

  • Äldre 16 May 14:34
    #3

    @nordinhanna

    Va roligt, grattis! Hoppas ni hade en fantastisk bröllopsfest. Trivdes ni bra i den lokalen? Finns det möjligtvis några bilder att se på? Från lokal / omgivning :)

  • Äldre 4 Jun 17:13
    #4

    Hänger med på i denna tråd, letar efter samma! Själv vet jag stora Holm som tidigare nämnts. Varit på bröllop där 2015, jättefin lokal och brudparet va nöjda!

    Annars finns Tofta herrgård lite utanför Kungälv. Där gifte sig min syster. Tror dessvärre att det får plats ca 50 pers. Men det va väldigt fint och bröllopet va lyckat!

    Själv söker jag efter något som mer liknar en lada typ.

  • Äldre 4 Jun 23:28
    #5

    Halar på denna tråden också!

    Söker ett större växthus alternativt orangeri för framförallt festen..

    Tänker mig att någon privatperson kanske kunde tänkt sig hyra ut? Någon som känner någon?

    Självklart löser vi bord och stolar mm själva :)

Svar på tråden Bröllop Göteborg