• Äldre 30 Mar 00:11
    2786 visningar
    0 svar
    0
    2786

    Negativ med giftemål. Hur ändra?

    Hej, är tillsammans med min sambo. Vi har varit tillsammans i 10 år. Träffades när vi var 16år. Vi har väl innan inte pratat så mkt giftemål då jag trodde att vi tänkte lika där och att gefgemåm är en skälvklar grej. Så fel jag hade. Han har en helt negativ bild av giftemål. Och jag blir så himla ledsen av detta då han som person är en romantiker och kärleksfull men att då inte tro på giftemål gör mig ledsen och det känns konstigt. Lite som att jag inte kan tro honom. Han säger att få barn ihop är större. Men jag känner så starkt att jag vill ha barn som gift. Till honom har jag lagt upp det så att det vore ett drömscenario om det skulle bli så. Blir lite stressad av detta. Vad tycker ni? Vad ska jag göra? Hur ska jag få honom att förstå utan att vara så klängig och att han inte ska känna sig tvingad. Jag har några gånger sagt när vi har det mysigt att jag längtar att kalla honom för min man. Då säger han att din man är jag väl ändå. Ja ni förstår ...och jag blir riktigt ledsen av detta. Får dålig självkänsla etc.

Svar på tråden Negativ med giftemål. Hur ändra?