• Äldre 25 Mar 12:54
    6096 visningar
    2 svar
    2
    6096

    Två år.

    Jag blev arbetslös för 6 månadersen. Visst har vi (jag och min sambo) haft det tufft då det är några 1000 lappar som försvinner varje månad. Men vi har ändå klarat oss.


    Precis innan jag blev av med jobbet hade vi kollat på några olika hus, och vi hade kollat på ett slott i Skåne där vi kunde tänka oss ha vårt bröllop. Fast än att jag blev av med jobbet har vi fortsatt pratat på som vanligt om både flytt & bröllop.


    Fram tills idag. Idag sa min sambo till mig att han tycker vi ska lägga allt på is i två år! I alla fall fram tills jag får fast jobb och stadig inkomst.


    Och han har säkert rätt. Det vara bara det att det kom som en kalldusch. Efter samtalet var han lika glad som vanligt och undrade om jag ville följa med hem till hans mor. Men jag sa nej, att jag hade tvätt som skulle göras. Så nu är han iväg och jag är hemma och gråter. Ja jag erkänner, jag är ledsen över hela denna situation. Vet inte hur jag ska tänka eller tyda den?

  • Svar på tråden Två år.
  • Äldre 28 Mar 08:36
    #1

    Jag tror inte du ska läsa in något mer i det han sa att än att han bara tycker ni ska skjuta på det. 2 år kanske bara var något som kom ut. Att han vad glad precis som innan tyder på att han inte läser in så mkt mer än så i det. Han kanske tänkte att han tog bort ett stressmoment från er och er relation.Jag tror allt kommer att lösa sig för er. 

    Jag tror att det är nog stressigt att planera ett bröllop utan att behöva oroa sig över pengarna. Vad är viktigast för er? Vill ni gifta er nu? Kan ni tänka om era planer? Kan ni t.ex. tänka er att göra bröllopet enklare eller gifta er bara mer er/familjen och ha en fest senare? 

  • Äldre 29 Mar 17:49
    #2

    Hej KBBride.


    Ja att han känns så lugn och "normal" efter var ju kanske en bra grej. Vi har inte pratat mera om det. Däremot har vi bokat in en liten semester till sommaren. Billig semester, där vi ska hyra stuga av släkting för att få ner kostnaden och fortfarande kunna spara till framtiden. Så det känns bra att han fortfarande vill planera saker med mig Glad


    Vi båda vill ha ett stort bröllop där det ska bjudas på mat/drinkar/dans och ev övernattning. Så jag vet om att pengar behövs. Och nu när jag har fått tänka igenom det så är det självklart att jag behöver ett jobb för att kunna vara med och finansiera allt. Vi har sagt en budget på ca 90,000 kr. och ska försöka dela det 50/50 mellan oss.


     

Svar på tråden Två år.