• Äldre 21 Mar 06:57
    3518 visningar
    3 svar
    3
    3518

    Övergång vigsel till mingel

    Vi ska gifta oss 7 maj,en söndag förmiddag. Vigseln sker borgerligt, stående, och direkt efter följer brudskål och mingel. I samma sal.

    Det jag inte kan komma på är hur man får ett mjukt/smidigt avslut på vigseln och övergång till skålen.

    Alla vigslar jag varit på har varit i kyrkan och där vet man att det är slut när brudparet går tillsammans ut igen.

    Jag vill undvika förvirring och ha en så naturlig övergång som möjligt, utan att lämna lokalen efter vigseln.

    Någon som har erfarenhet av borgerlig vigsel eller liknande kanske har någon idé?

  • Svar på tråden Övergång vigsel till mingel
  • Äldre 21 Mar 13:41
    #1

    Starta en musiklista.
    Börja med en "utgångslåt" så folk kanske applåderar till er vigsel eller tjoar lite.
    Be en nära i familjen eller en vän tex att börja med detta och få igång resten..
    sen borde det ju flyta på med minglandet å skålen bryter ju säkerligen oxå.

  • Äldre 21 Mar 20:04
    #2

    Det kanske går att fråga vigselförättaren att avsluta med att typ säga "och nu skålar vi/applåderar vi för de nygifta".

  • Äldre 15 Apr 17:53
    #3

    Då tänker ni lite som mig, skönt! Vi kommer be vigselförrättaren att säga några avslutande ord inför sista låten. Sedan att våran toastmaster tar över efter den och ber alla ta ett varsitt glas som jag hoppas personalen är lite raska med. Jag och min blivande make kommer mer eller mindre att gå för att bli nersnorade av våra mammor, sen skåla med alla och njuta av resten av dagen. :)

Svar på tråden Övergång vigsel till mingel