• Äldre 22 Feb 21:26
    10054 visningar
    0 svar
    0
    10054

    Homeparty - Hjärt och lungräddning mm

    Hej!

    Sedan flera år tillbaka jobbar jag som brandman men också som utbildningsinstruktör inom brandsäkerhet och första hjälpen/Hjärt- och lungräddning mm. En kväll när vi satt och åt middag tillsammans med vänner kom vi in på ämnet, vet vi vad vi ska göra om något händer med våra barn, respektive eller släktingar? Snabbt märkte jag att det bara var jag som visste hur man t.ex tar hand om ett barn/vuxen som behöver hjärt- och lungräddning etc, inte ens mina vänner visste exakt. I samma stund beslutade vi tillsammans att samla ihop nära och kära och att jag skulle genomföra en HLR-utbildning hemma i vardagsrummet. Efter detta har intresset visat sig bli större och större och idag ringer vänners vänner och frågar om jag kan komma hem och hjälpa dom med livsviktig kunskap.Det fanns uppenbarligen ett stort behov men få möjligheter i denna form. 

    Av den anledningen driver jag nu ett utbildningsföretag inriktat på att öka kunskapen inom områdena brand/sjukvård för företag, kommuner, föreningar och privatperson. Mitt nya koncept "homeparty" riktar in sig till föräldragrupper, släkt, vänner, möhippor, svensexor eller kanske en mindre förening eller liknande, som önskar hjälp med kunskaper direkt i hemmet. Varför inte ta chansen att samla ihop ett gäng kompisar och förena nytta och nöje, jag hjälper er mer än gärna med kunskaper som kan rädda liv! 

    Skriv till mig här eller läs på min hemsida så berättar jag mer Glad

Svar på tråden Homeparty - Hjärt och lungräddning mm