• Äldre 22 Feb 08:57
    4302 visningar
    0 svar
    0
    4302

    Vårt lilla bröllop *2

    Hej!

    Jag skulle vilja ha lite tips från er - både erfarna och ni i giftastagen! 

    Vi kommer i sommar att gifta oss med bara närmaste familjen.
    -allt är under kontroll.

    Två veckor senare har vi bjudit in våra närmaste vänner på födelsedagsfirande. Alla har barn så vi var ute i goood tid så att alla skulle lyckas få barnvakter.
    Vi blir alltså 16 pers och kommer ha en hel em/kväll/natt tillsammans hemma hos oss. Men vad gör vi för att det inte bara ska kännas som en vanlig fest? 
    Gärna några detaljer som gör det där "lilla extra" och även nån aktivitet.. 
    Vi funderade ett tag på badtunna eller liknande men sen började vi känna att det blir lite jobbigt. Alla vill duscha o sen fixa till sig lite igen o ja, tar sådan tid totalt.. 
    5 kamp funderar vi lite på - Vad kan man ha då? Lite roligare o mer udda grejer än hästskokastning tänker jag då.. 

    Vi kommer bjuda på en himla massa bubbel, öl o vin samt att vi tänkte göra en liten "bar" med lite olika sorters alkoholhaltiga drycker så man kan blanda några olika drinkar.. 


    Mat; ska vi göra själva. funderar på smörgåstårtor eller italienskbuffé.. Alt lite småplock till välkomstdrinken och sedan en lagad varmrätt och sedan tårta. Tips? 

    Jag gillar ju de där "små" sakerna som gör att det känns genomtänkt och som att man verkligen ansträngt sig (fast det kanske eg inte krävs så mkt energi). Har tex tänkt göra en liten "tack för ikväll påse" med lite godis och ett handskrivet tackbrev.  Funderade även på en stickling -hade iaf jag sj tyckt var roligt att få hehe. 

    Har ni några åsikter - tankar och funderingar kring våra planer ? 


    JÄTTETACKSAM för svar <3


     

Svar på tråden Vårt lilla bröllop *2