• Arwen75

Var är bästa hotellfrukosten i Jönköping??

Hej,
    jag kommer åka genom Jönköping på lördag och funderar på att stanna till på något trevligt hotell där och äta en stor och smaskig frukostbuffé.
    Men, jag behöver lite hjälp med att veta vart jag skall gå! Så vilket hotell kan erbjuda bäst frukost??
    Tacksam för lite tips!

• Svar på tråden Var är bästa hotellfrukosten i Jönköping??
  • Pallas Athena

Jag skulle nog vilja säga Gyllene Uttern, men det är ju rätt så dyrt.. och inte inne i själva Jönköping, utan bredvid E4:an strax nedanför Gränna..
    Något annat hotell kan jag inte bedöma.. :)

• Arwen75

>> Pallas Athena
    Jo, hade faktiskt funderingar på GU själv, men funderade också på fördelarna med att stanna till vid centrum, nära och bra till stans guldaffärer
    Vi får väll se vad det blir.. Åh, redan hungrig. Älskar frukostar!

• Pallas Athena

Då måste jag få tipsa dig om den (enligt mig) bästa guldsmeden i stan, där jag själv har beställt min vigselring, där de har suverän service och säger: Det ordnar vi! Min ring är specialbeställd och kostar 3500 kr med tre diamanter på en överliggare..
    Smedjan heter Guldsmedjan och ligger på Barnarpsgatan 28 (på väster), mitt emellan Atlantis och Arbetsförmedlingen...

• Rut

Jasså Arwen!!! Du behöver guldsmedsaffär på lördag du?!
    Jag tror att Stadshotellet har bra frukost. Heter det så? Ligger centralt nere mot Vättern till.

• Rut

Elite Stora Hotellet heter det!
    Elitehotellen har alltid kanonfrukost!

• Arwen75

>> Rut!
    Dra inga förhastade slutsatser av detta med guldaffären!!
    Men, kika in kan man ju alltid göra, med en liten fin förevändning av att jag kan behöva en ny klocka eller nått!
    Så nått köp av ringar lär det inte bli. Det ligger på hans bord... men, som sagt, titta lite kan ju vara trevligt och lite försynt peka på det man skulle kunna tänka sig "den dagen"... så man får det man vill ha... eller vad säger du *skrattar*

• Arwen75

>> Rut (igen)
    Samt att det ju är så himla dumt att gå in i den enda guldaffären här hemma... Då vet ju ALLA om att man råkat snegla mot disken med ringar i... *flinar*
    Och ingen lär ens försöka tro på att jag behöver nån klocka

Svar på tråden Var är bästa hotellfrukosten i Jönköping??