• Äldre 9 Feb 22:47
    4810 visningar
    0 svar
    0
    4810

    Förlovningsfest-låg budget

    Hej!

    Jag och min fästman förlovade oss 28/1 och har nu börjat planera förlovningsfest. Eftersom jag är 23 år och fortfarande studerar PLUS att vi har distansförhållande, måste bröllop och sånt få vänta ett bra tag. Men det gör inget! Vi tänkte lägga lite krut på förlovningsfesten istället.

    Så, jag tror att jag har hittat en lokal. Det är en lokal man kan hyra här i min byggnad (bor i studentlägenhet) och den är förvånansvärt rymlig och fräsch. (Bifogar foton) Nu vill jag bara veta vad man kan tänkas göra för att det ska vara trevligt, vackert, romantiskt och awesome utan att det blir för dyrt? Jag tänker att vi använder oss av plastbestick/plastglas och plasttallrikar. Egentligen vill jag inte det, men blir ju enklast så, och i slutänden billigare i tid.

    Någon som har haft eller ska ha förlovningsfest? :) Alla tips är välkomna! Min mamma gör maten (gammal kock) förresten, så även där blir det förhoppningsvis lite billigare. Vi ska nog köpa det mesta av maten på Lidl.

    Det jag väldigt gärna skulle vilja ha är en öppen bar, men tror att det blir väldigt dyrt egentligen. Eller vad tror ni? Angående lokalen vet jag ännu inte vad det kostar att hyra den, men jag tror det vore smart att hyra den redan från morgonen så att man kan förbereda hela dagen plus lägga in kylvarorna osv. Tipsa gärna! Invändningar mottages tacksamt av de som har erfarenhet. :) Just det, till antalet blir vi nog max 25 personer. /Angela&Andreas

Svar på tråden Förlovningsfest-låg budget