• Lummer

Odalgården

Någon som känner till Odalgården i Marielund (utanför Uppsala)? Priser, service, mat osv.

Vore jättetacksam för all info vi kan få!

• Svar på tråden Odalgården
  • Lummer

Någon?

Vill också gärna veta om lokalerna har lämplig plats för dans.

• Rödluvan

Hej Lummer!

Vi hade vår brölloposfest på Odalgården i maj i år och vi är mer än nöjda. Stället är fantastiskt vackert, både utomhus och inomhus. Vi hade brudskålen nere vid vattnet, middagen i restaurangen och dansen i en konferensbyggnad.

Servicen är väldigt proffsig och paret som driver gården är jättetrevliga. De har en kock som är helt enastående. Vi är båda matroade och blev väldigt imponerade av hela menyn. Alla gäster berömde maten och för den delen hela arrangemanget.

Eftersom de driver en restaurang är det också restaurangpriser som gäller, men ändå inte så blodigt. För en trerättersmeny med vin till alla rätter plus kaffe avec och brudskål betalade vi ungefär 600 kronor per gäst. Hur mycket man kommer upp i beror förstås på hur mycket gästerna dricker. Vi körde med flera påfyllningar genomgående. I baren är det vanliga priser som gäller, eller möjligen aningen lägre.

Dessutom kan gästerna sova över på gården, vilket flera av våra gjorde. Det var tyvärr inte helt billigt. Men det är förstås en förhandlingsfråga från fall till fall. Rabatt fick i dock.

Jag rekommenderar helhjärtat Odalgården som ett fantastiskt ställe att ha bröllopsfesten på.

Lycka till!

• Lummer

Åh tack så hemskt mycket för informationen Rödluvan! Nu känns det jättebra med planerna så vi slår nog till på Odalgården. Priserna var ju ganska humana också. Kommer du ihåg vad det kostade att bo där? Och får man fråga var ni bodde?

• Rödluvan

Ja, slå till, vet jag! Det pris som vi blev erbjudna för övernattning var 450 kr per person inkl. frukost. Släktingarna tyckte att det var okej, men kompisarna tyckte att det var för dyrt. Men det där är som sagt en förhandlingsfråga. Själva bodde vi på Hotell Hörnan i Uppsala. Det var ju fint och så, men vi ger inte mycket för deras så kallade bröllopspaket. Rätt bortkastade pengar faktiskt. Och frukosten var ganska usel. Men man sov ju gott...

Hoppas ni får ett fint bröllop och att ni blir lika nöjda som vi med Odalgården.

• EsterL

Rödluva!

Vi var där och tittade (på utsidan) i sommras och sen skrev vi ett mail till dom. Tråkigt nog svarade del aldrig på mailet.

Hur många kan man sitta i matsalen? Jag tyckte den såg liten ut från utsidan. Vi är 70 personer.

• Rödluvan

EsterL

Vad tråkigt att ni inte fick nåt svar. Är du säker på att det var rätt mailadress? De har nämligen bytt ägare och då också mail, men det var runt förra julen tror jag. Jag skulle ta och ringa istället, så får ni svar direkt.

Vi var 65 personer och fick plats bra. Lokalen tar 80 personer, men då blir det trångt. Runt 70 tror jag går jättebra. Jag vet inte om ni såg det genom fönstret, men matsalen är avdelad på mitten av två små fönster på var sida om en bred öppning. Det är alltså två rum som sitter ihop. Vi tyckte inte att det störde, för rummen är ju inte jättestora. Men bara så att ni inte blir besvikna.

Hoppas att ni lyckas få kontakt med dem. När jag tänker efter var det nog så att man fick jaga på dem lite för att få information. Men när allt väl var klart blev det toppenbra!

Svar på tråden Odalgården