• Bröllopstokiig

går det köpa öl i Tyskland (eller ev. Danmark) på flaska...har bara sett burkar..

Hej alla !

Vi skall köpa typ mellanöl men vet ej om det blir i Danmark eller tyskland än...någon som har erfarenhet av detta och priser, tips på märken mm.Har för mig att det är mest burköl i Tyskland

Tack på förhand !

• Svar på tråden går det köpa öl i Tyskland (eller ev. Danmark) på flaska...har bara sett burkar..
  • Bröllopstokiig

Om jag inte har helt fel för mig så är det idag förbjudet att sälja burköl i Danmark.

Där borde du kunna få tag på de flesta sorter i flaska.

• Bröllopstokiig

I Tyskland tror jag faktiskt att det mest finns öl på flaska. Så var det iallafall för några år sedan när jag hade tysk pojkvän (nu är jag gift med en svensk!!!) och var där rätt ofta.

• Bröllopstokiig

Nästan alla ölsorter finns på flaska i Tyskland. Märken och priser varierar (de flesta orter har sina egna ölsorter), burkarna är billigare och kostar från 25 euro cent uppåt, en flasköl av normal god kvalitet ungefär 50-60 euro cent och uppåt.

-Annie, som bor i Tyskland och drack en flasköl senast igår

• Bröllopstokiig

Är vinet lika billigt i Danmark som i Tyskland...eller bör man åka ända till Tyskland...?

• Bröllopstokiig

Vinet är billigare i Tyskland, men du får ju räkna med att det är dyrare att ta sig dit. Du kan åka Rödby - Puttgarten och stannar du borta i endast 3 timmar kostar det 100 kr att åka över. På den tiden hinner du handla i Border Shop; en båt som ligger i hamnen i Puttgarten.

• Bröllopstokiig

Ja det var det jag menade...jag bor i mellersta Sverige och det är ju närmare till Danmark..så jag vet inte om det är såå mycket billigare i Tyskland...? Är vinet billigare i Danmark än i Sverige i allafall?

• Bröllopstokiig

Sandra, vinet är billigare i Danmark än i Sverige, men som sagt ännu billigare i Tyskland! Det beror ju lite på mängden du handlar, hur mycket du sparar....
    Soffi

• Bröllopstokiig

Tänk på att du inte kan panta din danska ölflaskor i sverige eftersom de inte ser likadana ut!

Lycka till!
    Hls Jill

• Bröllopstokiig

Hej alle
    Skriv hvis I skal bruge priser på øl/vin/sprit fra Danmark og evt. steder man kan købe det - så skal jeg prøve at hjælpe jer, så godt jeg kan!

• Bröllopstokiig

Hello
    Ville bara tillägga att resan till Danmark inte är gratis, kostar ca 300 kr t o r om du har brobizz, om du tar bron, färgan mellan helsingborg/Helsingör kostar liknande tror jag. Du kan åka Trelleborg - Rostock för ca 700 kr t o r med bilfemma, bil + 5 pers, tror jag, det är vad vi har tänkt att göra, i Tyskland ligger bra shoppingcenter nära båtarna så man behöver inte köra så långt ner i Tyskland. Vi bor själv utanför Malmö och att jämföra priser Danmark/Tyskland med Sverige lönar sig verkligen, mycket billigare over there... Tänk på att vara många i bilen så ni kan ta in mer dricka, tullverket är alltid på sin vakt;)

jessi

• Bröllopstokiig

Jill, i Helsingborgsområdet tar alla stora mataffärer emot danska ölflasor. Inte till riktigt samma pris som i Danmark, men man slipper i alla fall åka över med dem.

• Bröllopstokiig

I Danmark så säljs ölen på flaska, det är bara på en av båtarna man kan få tag på dansk öl på burk.
    I Tyskland vet jag inte. Men det bör väl finnas på flaska. Burkar är ju lite lättare att bära hem, så det är väl oftas därför att man köper dem, när man är ute och reser.
    Priset på sprit är billigare i Tyskland än i Danmark. Det är väl först nästa år, eller 2004 som priserna i Danmark kommer vara mer de samma som de i Tyskland.

• Bröllopstokiig

Vi handlade allt vin och all öl i Tyskland och passade på att bo över i vackra Lübeck. Vi betalade runt 3 000 kronor för ca 80 flaskor vin och 90 burkar öl. Hoppar ni över Border Shop (som ägs av Scandlines) i Puttgarden och kör ner till Citti Markt i Lübeck i stället så sparar ni pengar.

• Bröllopstokiig

Ska man åka till Danmark . så är det bäst utan bil. Troro att det kostar ca 60 :- tor. På terminalen kan man då hyra vagna att ta backarna på. Ska du har bilen med på färjas kostar det nog lika mycket som bron.

• Bröllopstokiig

Vi tänker åka till Bordershop och handla i Puttgarten. Gå in på www.scandlines.se och gå till bordershop. Där finns hela deras sortiment med prislista också. Suveränt!

• Bröllopstokiig

Vad gäller priser på vin, så kom ihåg att man får vad man betalar för.

• Bröllopstokiig

Alldeles riktigt, Claus, men i Tyskland kan man köpa samma vin som i Sverige fast till mycket lägre pris!

• Bröllopstokiig

Jag håller med Karin. Jag är i och för sig mest i Danmark och handlar. Men det är samma vinsorter som finns på Systemet som vi kan köpa där.

Men visst finns det konstiga vin sorter som är jätte billiga och som kan smaka konstigt...

Svar på tråden går det köpa öl i Tyskland (eller ev. Danmark) på flaska...har bara sett burkar..