• Äldre 25 Jan 23:00
    9406 visningar
    2 svar
    2
    9406

    Smälta ner guld?

    Hej! Min flickvän och jag är ute efter att köpa ringar vill förlovning och vigsel. Fick höra hos juveleraren man kan smälta ner gamla guldföremål man har och använda det som betalning. Samtidigt ser jag att priset på ringarna är ca 30% lägre när man köper dom på nätet. Hur skall man göra, går det att lämna in guld för att smältas ner även när man köper på nätet? Juveleraren sa att annars får man bara "skrotvärdet" för guldet om man säljer det på annat sätt. Vad menas med det? Vi bor i Umeå.

    Undrar också om någon vet hur jag bäst får sålt det guld jag har. Jag har hittat en del föremål jag ärvt från min farmor och far varav vissa saker visst har ett högt värde om jag hittar rätt köpare. Bl a ett antal fickur och klockor. Det jag ev. skulle smälta ner är min fars vigselring samt ett guldhalsband som bara skall ha ett guldvärde enligt juveleraren.

    Kan skicka foton om någon vill se hur sakerna ser ut.

  • Svar på tråden Smälta ner guld?
  • Okänd
    Äldre 26 Jan 08:51
    #1
    Meddelande borttaget
  • Äldre 3 Feb 09:00
    #2

    Hej,

    Vi tar emot guld även fast vi är en e-handel. Vet du vad det är för Karat på guldet som du har? Vi tar lite olika priser beroende på hur hög Karathalten är på guldet. Du är välkommen att höra av dig på info@vanbruun.com så hjälper vi dig. 

    Med vänlig hälsning,
    Lovisa


    VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
Svar på tråden Smälta ner guld?