• Äldre 23 Jan 16:11
    3369 visningar
    3 svar
    3
    3369

    Klänning + skobyte?

    Hej,

    hur gör ni andra som vill byta skor under dagen men samtidigt ha lång klänning?


    Har köpt ett par (fantastiska!) klackskor till bröllopet men då vi nu tänker oss fest/mingel utomhus är jag tveksam till om jag skall gå i dom hela dagen. Är inte heller sugen på att byta till en helt annan klänning till festen och har inte riktigt råd att köpa två. 


    Min bästa idé hittills är att köpa en kort klänning och ha en lång kjol ovanpå för vigseln, och sedan ta av den yttersta kjolen till festen. Har ni några andra idéer? Glad Kan man gå med en släpandes kjol eller knyta upp den på något vis för utomhusminglet? 


    Typ en sånhär klänning skulle jag vilja ha (som det ser ut nu)

  • Svar på tråden Klänning + skobyte?
  • Äldre 24 Jan 11:51
    #1

    Jag kommer nog ha klackar under vigsel (låga,  kanske 5 cm) och sen så fort jag tröttnar hoppar jag i ett par platta skor. Men vi är å andra sidan inte utomhus.

    Ett alternativ till skor till dig kanske kan vara ett par bekväma kilklackar? De kan man ju gå med i gräs lättare.

    annars kan man ju fästa upp klänningen på olika vis. De svenska ordet Turnyr verkar inte användas så mkt men på engelska "Buslte" är olika sätt man fäster upp släpet på klänningen. Jag ramlade över ett amerikanskt forum där de disuterade olika sätt att fästa upp klänningen, kanske du kan hitta någon inspiration där? www.weddingwire.com/wedding-forums/lets-discuss-bustles/f164d6d993a44c4b.html 

  • Äldre 24 Jan 19:22
    #2

    Tack för tipset! Tror du upphängningarna funkar lika bra i mitt fall? På sidan hänger de upp släp men om man byter till lägre skor blir ju hela klänningen för lång Obestämd

  • Äldre 25 Jan 08:47
    #3

    Det beror ju lite på hur höga skor du har under dagen, du kanske kan disskutera saken med en sömmerska för att klänningen ska bli tillräckligt lång. Men tanke kan ju då vara att du väljer skor som inte är för höga för att kontrasten inte ska bli för stor. Men jag tror att en uphängning även kan göra att klänningen inte känns för lång framtill med.

    Är den någon cm för lång kanske det inte gör något? Klänningen på bilden ser ut att ha en lätt kjol i inte allt för tungt material och då funkar det nog helt ok om den kanske är någon cm för lång.

Svar på tråden Klänning + skobyte?