• Anonym (Förvi­rrad!)
    Äldre 28 Dec 11:08
    4232 visningar
    2 svar
    +1
    2
    4232

    Jag vill redan skilja mig

    Jag måste få skriva av mig.

    Jag gifte mig med världens snällaste man för mindre än ett år sedan. Vi har barn tillsammans och har varit ett par i över 10 år. Han är världens snällaste, omtänksam och en helt underbar pappa.

    Jag har alltid sagt att det alltid kommer vara vi två, det säger alla andra också. Det trodde jag fram till att jag började på mitt nya jobb. Jag har så roliga och härliga kollegor. Vi brukar fara på after work men även hitta på annat roliga aktiviteter på jobbet. Min man har varit lite sur över att jag varit borta mycket och då blir jag ännu mer sur även om jag förstår honom. Annars är det alltid han som är iväg medan jag sitter hemma med barnen. Om vi inte hittar på något tillsammans när vi har barnvakt.

    Men nu vill jag knappt vara med min man. Vill hellre vara med mina kollegor och andra vänner, med eller utan barn spelar ingen roll.

    Jag känner även att jag inte tänder på min man längre.. När han försöker mysa eller vill ha sex så känner jag mig inte alls sugen, nästan mer äcklad. Det är hemskt att säga, hemskt att jag ens känner så här!

    Jag har även börjat prata mycket med en manlig kollega. Vi pratar väldigt mycket om känslor och har öppnat oss för varandra. Jag har så lätt för att prata med honom, om allt möjligt. Han har sambo men det är väl inte riktigt bra mellan dom heller.

    Drömmen för mig just nu är att skilja mig, ja egen lägenhet och ha barnen varannan vecka. Fortfarande vara bra kompis med min man men ändå få vara ensam. Vill vara singel. Göra vad jag vill.

    Jag och min man var väldigt unga när vi träffades, ingen av oss har haft ett förhållande tidigare.

    Jag vet inte vad jag vill riktigt men känner att jag inte är lika lycklig längre. Känner att min man förtjänar någon som älskar honom, som vill vara med honom och som längtar efter att få träffa honom.. inte som jag, som inte vill komma hem efter jobbet.

    Han är verkligen en drömkille! Han är en väldigt aktiv pappa som mer än gärna är med sina barn. Tänker på andra. Bryr sig om mig. Händig. Plockar och städar här hemma. Låter perfekt va? Men han känns mer som en kompis nu, han är min bästa vän.

    Någon annan som känt så här någon gång? Läser man andra forum så vill kvinnan oftast lämna för att mannen inte gör ett skit. Men här sitter jag med en egentligen perfekt man men jag saknar ändå något.

    Sen känns det pinsamt att redan skilja sig, vi gifte oss som sagt för mindre än ett år sedan.

  • Svar på tråden Jag vill redan skilja mig
  • Anonym (A)
    Äldre 5 Jan 17:39
    #1

    Livet är för kort för att inte levas!
    Om du känner som du gör, så ska du följa ditt hjärta. Det spelar ingen roll om din man är världens bästa man, ditt liv är det viktigaste i ditt liv. Stanna inte kvar för att du måste, eller för att alla andra säger att du ska stanna kvar - du kommer bara vakna upp en dag och bli bitter - och då har du sänkt både dig själv och din man innan dess. Förstör inte ert förhållande mer än ni behöver.
    Lycka till!

  • Äldre 5 Jan 22:52
    #2

    Vill du verkligen slänga bort det ni har? Jag tror att ni behöver hitta på mer saker tillsammans, saker ni inte längre gör för att barnen kommer i första hand. Liksom ta hand om er relation, resa bort tillsammans. Man är ju inte nykär för evigt vilket du så klart vet efter 10 år. :) Men de känslorna kan komma tillbaka då och då om man vill och jobbar för det. Av det du beskriver om honom så har ni det ju väldigt bra tillsammans. Dessutom så kan du inte förvänta dig att ni kommer vara goda vänner om du väljer att lämna. Jag tycker att du ska prata med din man om det här, hur du känner och fråga hur han känner. Och hur ni ska jobba på att hitta tillbaka till varandra igen. Det är ju bara dina känslor som är ute och far nu, inget annat verkar ju vara fel med förhållandet så det känns som en dum idé att slänga bort det för att du fått någon fling för någon på jobbet samt beter dig som att du var tonåring på nytt. :)

Svar på tråden Jag vill redan skilja mig