• Äldre 3 Dec 21:55
    25158 visningar
    9 svar
    9
    25158

    Möhippa Stockholm vinter

    Jag ska vara tärna på min systers bröllop och behöver tips på aktiviteter för möhippan! Möhippan kommer att vara i Stockholm då systern och alla hennes kompisar bor där, själv bor jag i en annan stad så jag känner att jag har dålig koll. Den ska dessutom vara i mitten av februari vilket gör det ännu svårare, vad gör man på vintern?

    Systern gillar inte "tjejiga" grejer som baka cupcakes eller dansa. Utan hellre mer actionfyllda aktiviteter. Spa skulle även funka, men vi har inte jättestor budget.

    Just nu har jag noll idéer på vad man kan hitta på. Hjälp mig! Jag vill ju att hon ska få en så bra dag som möjligt!

  • Svar på tråden Möhippa Stockholm vinter
  • Äldre 5 Dec 09:01
    #1

    Behöver ju inte kosta så mycket att arrangera en möhippa. Ofta hör man ändå bruden säga i efterhand att hon bara är glad över att de fått umgås! Prata med någon av de andra tjejerna och kolla om ni kan äta frukost/brunch hemma hos någon först. Vill ni inte fixa själva går det ju alltid att köpa med sig maten från ett fik/cafe. Sen kan man även äta middagen hemma om man vill det.


    Här är några aktivitetsförslag


    Gocart. Finns flera ställen rätt centralt. De har även typ 5-kamp och sånt på de ställena: 


    gokartstockholm.se/
    www.smcgokart.se/


    En annan aktivitet är Escape room. Är en problemlösande uppgift som är väldigt bra för grupper. Dock kan man ofta bara vara runt 6 personer per grupp men man kan ofta köra två paralella. Jag har gjort det både med vänner och kollegor.


    stockholm.questrooms.com/
    https://quezzle.se

    Lazerdome? Roligare än vad det låter.


    ·         http://www.laserfortet.se/


    Sumobrottning i sånna där stora dräkter:


    ·         www.aktiviteter360.se/sumobrottning/


    Spa är generellt rätt dyrt i Stockholm. Men ett alternativ kan vara Centralbadet. Ligger centralt och har både flera olika badtyper och flera olika bastu typer.


    ·         https://www.centralbadet.se/


     


    Andra ideer är att boka in en vin/öl/ost/chokladprovning någonstans i stan.


     


    Vill ni äta middag ute så kan jag rekommendera att boka en s.k. chambre separee på något ställe. Då får ni ett rum för er själva på restaurangen. Finns en hel del ställen i stockholm i olika prisklasser. En favorit som även är otroligt prisvärd är Nybrogatan 38. Där får man t.o.m spela egen musik J . Publico är också trevligt, där blir det festligare stämning efteråt.Där kan man även boka brunch/lunch om ni vill äta det ute istället J


     


    Hoppas ni får det trevligt!


     

  • Äldre 5 Dec 09:02
    #2

    nu blev det fel i sista meningen. Brunch kan man boka på Nybrogatan38 och inte Publico :)

  • Dashle
    Äldre 7 Dec 14:20
    #3

    Hej,

    Vad roligt med möhippa! Vi har lanserat en tjänst där man kan skräddarsy paket baserat på sin budget. Vi kan skicka hem stylister, makeup artister och nagelteknologer som kan sminka, styla och fixa naglarna till er hemma! Ett nytt och annorlunda koncept:)

    Besök oss på www.dashl.co eller kontakta oss för mer information på hello@dashl.co 

    Ha det så bra,
    Lina


  • Äldre 7 Dec 17:17
    #4

    Stort tack för tips! Chambre separee var ett superbra idé!

    Jag ska även kolla upp gocartställerna och lazerdom.

  • Äldre 29 Mar 15:09
    #5
    Jag skulle tipsa om att boka nått färdigt paket så man slipper göra all planeringen själv och kan ha roligt bara :D 

    De här activity.se/privat/ har ju mycket och man kan välja om man vill göra pinsammare grejer eller nått lite lugnare, typ lösa en mordgåta eller gå på spökjakt :P  De har också såna där bollar man kryper in i som nån hade lagt upp en bild på här. Såna verkar sjukt kul ju! 

    Sen tänker jag att vill man så kan man ju göra både nått eget (typ kidnappning) och boka en aktivitet, så får man lite av varje utan att stressa ihjäl sig med planeringen och så vet man att allt kommer bli lyckat så man kan slappna av lite också :) 

    Min kompis gifte sig i somras och vi bokade via dom då och blev jätte nöjda. Nu ska en annan kompis gifta sig och vi diskuterar om vi ska göra en favorit i repris eftersom det blev så lyckat förra året :)
  • Äldre 13 Apr 13:39
    #6

    Jag tipsar om naken servitör: slaventommy.blogspot.com :)

  • Äldre 21 May 17:40
    #7
    Jag har gått på många möhippor de senaste åren och tycker att det är roligt med lite action på hippan. Har testat sumobrottning där man fått ont i magen av skratt! Även simhopp är rätt spännande för de som inte gjort det innan. Brukar gå in på hemsidan www.fixamohippa.se för  inspiration till aktiviteter och sånt Skrattande
  • Äldre 13 Jul 10:29
    #8

    Dessa är väldigt duktiga och det är något som inte ska gör vilket är väldigt kul! VocalLife

    www.vocallife.se/team-building/privata-korevent/

  • Äldre 6 Jan 20:47
    #9
    Testa att hyra en naken servitör som passar upp och underhåller på slaventommy.blogspot.com 
Svar på tråden Möhippa Stockholm vinter