• Äldre 24 Nov 00:06
    10121 visningar
    0 svar
    0
    10121

    Tips - köp ringen i London!

    Hej alla blivande brudar,

    Jag tänkte bara tipsa er om hur jag gjorde för min förlovningsring, vilket faktiskt var fantastiskt smidigt.

    När det började bege sig så kollade jag runt väldigt mycket för att lära mig vad det är som jag ville ha och insåg ganska snabbt att 1) det knappt gick att få tag på i Sverige och 2) om det gick att få tag på skulle det ruinera mig totalt.

    Om ni känner er bekväma med de fyra C:na och vad skillnaderna är skulle jag råda er att handla av 77 Diamonds i London. FANTASTISK service och fantastisk kvalite! Man kan kontakta dem innan så tar de fram visningsstenar åt er alternativt kan man beställa online.  Själv åkte jag dit och klämde på diamanten, för att se vad jag skulle få.

    Har ni tänkt investera i en dyrare sten (min blev 2c plus halo på 0,8 c, ex ex ex, vvs2, E) är det verkligen värt det. Fick ringen värderad här i Sverige och skiljer nästan 200 000 kronor i prisskillnad. Även om man vill ha en mindre extravagant ring är det värt det, då priserna ligger under james allen, blue niles etc. Speciellt om man åker dit och betalar på plats, då du betalar engelsk VAT.

    p.s. jag behöver inga dömande kommentarer om min ring, denna tråd är enbart som ett tips för de som är intresserade!

Svar på tråden Tips - köp ringen i London!