• Äldre 6 Oct 11:54
    11799 visningar
    5 svar
    5
    11799

    Vad kostar egentligen en brudklänning?

    Hejsan,

    Sitter med planeringen av vårt bröllop och blir galen på alla kostnader. Försöker lista ut vad en bröllopsklänning egentligen kostar så vi kan budgetera rätt för den. Och med brudklänning menar jag då köpt i en normal bröllops/festbutik i Stockholm och inte t.ex. ärvda klänningar, eller klänningar köpta i vanliga butiker eller fyndade på outlets eller online/"kinabutiker".


    När jag kikar på blocket och i andra trådar så verkar det som att det kostar 15 000-20 000 i snitt när de handlat på Milagro, Stockholm Brud och fest och andra stockholmsbutiker. Är det verkligen rimligt? 

    Ni som köpt en klänning i en bröllops/festbutik i Sverige, hur mycket kostade er klänning? Och hur stor kostnad tillkom sedan i form av skrädderi?

    Tacksam för svar!


     


     

  • Svar på tråden Vad kostar egentligen en brudklänning?
  • Äldre 6 Oct 12:37
    #1

    Du kan hittaklänningar i butik från ett par tusen till flera flera tusen. Frågan är vad du gillar för typ av klänning, och hur mycket du är villig att lägga ner.

  • Äldre 7 Oct 10:48
    #2

    Jag undrade nog mer mellan vilka prispann brudklänningar sträcker sig. Vad är det som drar kostnaderna? Är det klänningar med mycket broderingar/stenar? Är det vissa material? Eller vissa modeller?

    Det är så svårt att bilda sig en uppfattning om vad klänningar kostar utan att ha besökt en bröllopsbutik! Tänkte att det borde finnas lite kloka funderingar här :)

  • Äldre 9 Oct 16:06
    #3

    det handlar om märke, tygval, dekorationer osv
    precis som alla andra kläder helt enkelt

    mitt tips är att göra en budget för hur mycket du är villig att lägga på en klänning, ex 8000, och sen gå och kolla i butiker (kolla olika ställen) vad du kan får för den summan.
    annars springer det lätt iväg till det dubbla för att "den är fantastisk"

    ett annat tips är att fundera på vad du vill ha för typ av klänning, längd, modell osv
    lås dig inte vid det dock

  • Äldre 21 Nov 20:33
    #4
    Hej
    Jag driver en brud och festklänningsbutik i Motala, visserligen en bit från Stockholm.
    Priser skiljer sig ganska mycket mellan olika designers och butiker, men om du sätter en budget upp till ca 10.000kr så ska du kunna hitta en riktigt fin brudklänning inklusive sömnadsarbeten .
    Men det finns leverantörer med enklare brudkollektioner där priserna landar mellan 2000-6000kr.

    Skulle du ha vägarna förbi Motala någon gång får du gärna komma in så hjälper jag dig gärna!

    Lycka till i jakten på din brudklänning!
    Mvh Emma
    Dream Designs
    www.dreamdesigns.se
  • Äldre 9 Dec 12:14
    #5
    -1

    www.bynoelle.se/brudklnningar den här butiken har brudklänningar från 2-3 000 upp till ca 30 000, dom har mycket mer i sin butik Noelle som finns i Kalmar :) 

Svar på tråden Vad kostar egentligen en brudklänning?