• Äldre 22 Sep 21:38
    5043 visningar
    0 svar
    0
    5043

    Rekkomendation: Anneli bertilsdotter - bra guldsmed stockholm

    Hej!
    Vill bara dela med mig av ett tips på guldsmed. Jag har själv letat mycket efter bra guldsmeder (bland annat i andra trådar här), och varit orolig för vilka som är seriösa, vilka som är bra osv. Men så fick jag tipset om Anneli Bertilsdotter i Gamla stan.
    Jag gick dit och fick så otroligt bra bemötande! Jag rekommenderar alla att gå dit:)

    Jag hade en gammal ring som jag ville göra om, och hon förklarade att det inte gick att göra som jag tänkt, visade varför det inte gick, och skissade på andra alternativ istället. Till skillnad från andra butiker jag varit i kände jag direkt att hon har koll på vad det är hon säger och hon mötte mig på ett bra sätt. I vissa, oftast dyrare, butiker är det så lätt hänt att man känner sig okunnig eller inte tillräcklig.

    Det var också ett stort plus att jag kunde prata med henne direkt. På de stora kedjorna, men även på mindre butiker, är det ju butiksbiträden man får prata med, och de har inte den kompetensen för att kunna svara på svårare frågor. Alla andra butiker jag pratade med sa att det absolut inte var något problem att göra om min ring som jag ville, men bara Anneli sa att ringen inte skulle ligga an mot förlovningsringen, och att det skulle se väldigt märkligt ut. Plus uppmärksammade mig på att om jag har förlovningsring i titan kommer den slita på en vigselring i guld.

    Så, ska du göra egen ring, gå till Anneli:) Hoppas att era ringar blir lika bra som min:)

Svar på tråden Rekkomendation: Anneli bertilsdotter - bra guldsmed stockholm