• Äldre 6 Sep 08:33
    6657 visningar
    4 svar
    4
    6657

    Ordna buss?

    Hej
    Bör man ordna en buss in till stan på natten om man har festen ca 1,5mil utanför?
    Jag vill egentligen inte sätta en sluttid på festen, men det känns som man måste göra det om man ska ordna buss? Eller är det upp till var och en av gästerna att ta sig hem?

  • Svar på tråden Ordna buss?
  • Äldre 6 Sep 13:00
    #1

    Åh! Precis denna funderingen hade vi inför vårat bröllop i somras. Det slutade med att vi faktiskt bokade buss till sist och valde att bryta festen 01:30. Jag var också rädd att det skulle bli fel eller konstigt på något vis, men det blev helt underbart. De allra flesta, även äldre stannade hela tiden och vi hade redan hunnit med 2,5 timmar dans till liveband och 1 timma till spotify. 

    Viktigt att vara tydlig med info till gästerna hur man gör bara :) och det är absolut inte heller fel att folk får lösa hemåkandet själv, men jag tror att i vårat fall så var det fler som stannade längre och festen höll igång mer när vi körde gemensam sluttid :)

  • Äldre 6 Sep 20:17
    #2

    VI var på en bröllopsfest i somras, då kom inte dansen och groggbordet igång förrän vid 00 och bussen var bokad 01. De kunde som tur var skjuta fram bussen en timme men det kändes ändå stressat.

  • Äldre 7 Sep 07:57
    #3
    Kasv88 skrev 2016-09-06 20:17:52 följande:

    VI var på en bröllopsfest i somras, då kom inte dansen och groggbordet igång förrän vid 00 och bussen var bokad 01. De kunde som tur var skjuta fram bussen en timme men det kändes ändå stressat.


    När började middagen?
  • Äldre 11 Sep 12:11
    #4

    Kl 18 ungefär.

Svar på tråden Ordna buss?