• Äldre 30 Aug 07:48
    2101 visningar
    2 svar
    2
    2101

    Berätta för världen?

    Jag har friat till min stora kärlek och hon sa ja!

    Vi har bestämt oss för att gifta oss den 16 september 2017, alltså mer än ett år kvar!

    Jag vill såklart berätta för hela världen (Alltså typ alla de få man känner ;)) men samtidigt vill jag hålla på det lite.

    Hur tidigt berättade ni för alla att bröllopsplaneraren var igång? Och när skickade ni ut inbjudningarna? Vi tänkte nog vänta till mars/april typ.

  • Svar på tråden Berätta för världen?
  • Sommar 2017
    Äldre 30 Aug 10:35
    #1

    Vi ska gifta oss i slutet av maj nästa år. Vi har bara berättat för närmsta familj. Vi har inte heller förlovat oss men vi har bestämt oss för vilka ringar vi vill ha så vi ska bara beställa dom. Vi kommer nog låta alla veta genom att vi skickar ut save the date kort. Jag har sån press bara på hur de ska se ut. Jag vill att de ska vara roliga och originella. Svårt! Folks reaktioner komma vara jätte kul! Det är nästan bara vi kvar i vår bekantskapskrets som inte gift oss!

  • Äldre 30 Aug 16:15
    #2

    Jag blev friad till utomlands i somras och vi skulle befinna oss utomlands i 3 veckor därefter, så jag ringde till alla närmsta (familj och närmsta vänner) via FaceTime och gestikulerade lite med händerna. Det var SÅ kul att se hur de reagerade när de märkte av ringen. Vissa såg direkt och för vissa tog det dunderlång tid. 

    När vi väl gjort detta och fått tag på alla (tog nästan alla 3 veckor) så la vi ut ett inlägg på Facebook som livshändelse med bild från tillfället (några som gått förbi precis efteråt som fick fotografera).

    Det kändes lyckat!

Svar på tråden Berätta för världen?