• Äldre 9 Jul 00:08
    2923 visningar
    1 svar
    1
    2923

    Bröllop på Krägga herrgård? Någon som gift sig där?

    Jag och min fästman ska gifta oss nästa sommar och är intresserade av att gifta oss samt ha bröllopsmiddagen & festen på krägga herrgård. Jag skulle vara jättetacksam om du som har erfarenhet av bröllop på krägga kan skriva hur er upplevelse där var? Vi skulle i så fall vara i Stallet.

    Var maten bra? Tog det en hyr-avgift? Gick det att ändra och rodda om lite i deras paket och menyer?

    Vi vill inte snåla på vår bröllopsdag men vissa saker hos Krägga tycker jag är fånigt dyrt, såsom att stol för vigsel kostar 80kr per person! Då kostar redan vigseln en del.

    Jag skulle även vilja ha vitt tyg i taket som de har på vissa bilder men det kostar 19.000kr... Någon som vet om man får ta med eget tyg och få hjälp att sätta upp det mot en mindre kostnad?

    Oerhört tacksam för era svar och tips/råd!

  • Svar på tråden Bröllop på Krägga herrgård? Någon som gift sig där?
  • Äldre 14 Aug 19:43
    #1

    Hej!
    Jag har inte gift mig där, men jag har varit gäst på ett bröllop där. Vi var också i stallet. Maten var god och lokalen var fin. De klarade av att göra specialkost till vegetarianer, veganer och glutenintoleranta.

    Jag vet att brudparet hade satt upp sina egna lampor i taket, så jag antar att de är flexibla. 19 000 för ett tyg låter jättedyrt!

    Min egna åsikt är att allt var väldigt fint, men att jag själv aldrig skulle lägga de pengarna som brudparet lade på sin dag. Men smaken, och ekonomin, är som bakenFlört

Svar på tråden Bröllop på Krägga herrgård? Någon som gift sig där?