• Äldre 5 Jul 08:53
    1384 visningar
    0 svar
    0
    1384

    ECO-vänligt trädgårdsbröllop SKÅNE, var hittar vi trädgården?

    Hej alla!

    Jag och min sambo planerar inför bröllop nästa år med stor spänning och glädje! Det problem som vi har stött på, är att vi inte ska ha ett stort bröllop, ca.30-40 personer, och vi har heller inte lust att gifta oss helt och hållet "enligt mallen", om ni förstår vad jag mena (utan att jag låter nedvärderande menar att alla ska få ha sitt drömbröllop ju <3)? :). Vi ser för oss världens mysigaste sommarstuga eller helst ett hus på landet, med en fin trädgård, kanske en uteplats, med möjlighet att hålla festen i en lada eller liknande om det skulle bli dåligt väder, eller plats på gräsmatta att sätta upp tält. Om det är varmt och soligt ute och gästerna kan spela badminton, cricket, kanske finns det en sjö, eller havet inom gångavstånd. Tänk er drömmidsommarfesten. Fast det är ett bröllop! Avslappnat, ett hela eftermiddagen och kvällen-event, var folk får stanna hur länge de har lust. Vi ska servera tapas stående på borden och ha gott vin och kall öl att dricka.

    Nu till min stora fråga: var hittar jag detta hus/trädgård? Vi bor inte u Sverige, men vill gifta oss i Skåne, där jag kommer ifrån, gärna i Kullabygden. Vi kan inte vara i mina föräldrars eller någon anhörigs hus :(.

    Tar gärna emot tips, ideer var jag ska leta. Har sökt på blocket och det hyrs ut en del hus men osäker på om vi får lov att ha fest där (ska kolla upp), samt sett på diverse slott/gårdar/herrgårdar med kuvertavgift men det är ju inte detta vi har lust på :(.

    Hoppas någon kan komma med tankar och hjälpa oss!

    Mvh Ida och Filip 

Svar på tråden ECO-vänligt trädgårdsbröllop SKÅNE, var hittar vi trädgården?