• Äldre 24 Jun 01:19
    3080 visningar
    1 svar
    1
    3080

    Hade du blivit ledsen?

    Hej,

    Jag har två frågor till er trevliga kvinnor:)

    Du har hittat personen du vill spendera resten att ditt liv med och ni har varit tillsammans i strax över ett år. Nu käner du att snart vill jag förlova mig, inom 3-4 månader. Hade du då blivit ledsen om din pojkvän sa att han inte ville göra det då?

    Hur hade du reagerat om han sa att han skulle kunna tänka sig göra det inom 1 år men att han inte visade något stort intresse för det när du försöker planera eller diskutera om framtiden?

    Hade ni blivit ledsna, likgiltiga eller accepterat det? Hur hade ni reagerat?

  • Svar på tråden Hade du blivit ledsen?
  • Äldre 24 Jun 16:54
    #1

    I min värld är såna livsavgörande beslut något som diskuteras ömsesidigt och på lika villkor. Det är inte en person som bestämmer det utan båda gemensamt.

    Förlovning, bröllop och barn har jag alltid varit tydlig med hur jag ser på saken och varit öppen med hur jag vill ha det.

    Det du beskriver ovan har därmed aldrig inträffat i mitt liv. För mig och min man var det självklart att ta såna steg och det var något som kom naturligt. Vi förlovade oss när det kändes rätt i förhållandet och vi gifte oss när det kändes rätt att göra det. Hur länge vi varit ihop är inte viktigt.

Svar på tråden Hade du blivit ledsen?