• Äldre 4 Jun 23:49
    1863 visningar
    3 svar
    3
    1863
  • Svar på tråden Vilken klänning till kort brud?
  • Äldre 5 Jun 18:28
    #1

    Jag är själv bara ca 155 cm kort så det är svårt att hitta klänningar, men inte omöjligt. Allt beror också på hur du ser ut för övrigt i kroppsformen. Jag har alltid drömt om en prinsessklänning med mycket fluff och puff och drömt om en lång klänning med massa släp...

    Åkte till en affär, prövade en prinsessfluffig sak, och herregud vad jag såg dum ut i den. Mina höfter blev typ en meter bredare och jag såg verkligen jättehemsk ut i den ha ha...

    Var inte exakt denna men ungefär

    m.doriswedding.com/criss-cross-tulle-sweetheart-appliques-and-ball-gown-with-flower-pGC_706889.html

    Sen prövade jag lite andra med mindre fluff, men jag försvann i de. Sen så föll en del klänningar bort då jag var tvungen att lägga upp klänningen, och då skulle man tänka på att antingen ha dekoration/pärlos osv på nedre delen mot golvet så sömmerskan kunde korta den uppifrån midjan, eller lättast ha dekorationerna uppe och väldigt enkelt ner till..

    Jag visste att jag inte ville ha någon åtsittande typ sjöjungfru modell och inte korsett snörning, då jag har lite mammakilo kvar på magen. Hon i den första affären sa att jag skulle pröva hennes val.. jag blev skitsur när hon tog fram en sjöjungfru modell, men oj herregud vad den satt snyggt. Dock kunde jag ej knäppa ända upp och ville ej köpa en klänning o känna mig tvungen o gå ner massa i vikt.

    Vi åkte sen till Lillys och då var jag mer öppen för tightare modell men ville ändå inte släppa min prinsessdröm ha ha... de har ju bara modeller med korsett och jag ville vända när de sa de.. pröva en prinsess/bakelse o hon snörde ihop mig så jag knappt kunde andas, var gråtfärdig och ville ge upp. Jag hatade att pröva klänningar. Då sa hon att hon tyckte jag skulle pröva en annan de hade på rea.som hon trodde skulle bli perfekt. Min mamma o blivande övertala mig o boom där var min drömklänning som jag inte ens visste var min drömklänning.. lite tightare o med korsett.

    Vad jag försöker säga med mitt supelånga inlägg är att åk ut och pröva och var öppen för alla modeller. Och det behöver inte bli dyrare att handla i butik.

    Här är min klänning. Den var axelbandslös så sömmerskan sydde på ärmarna o blinget i midjan.

  • Äldre 5 Jun 21:20
    #2

    Tack för svar! Vad fin du var!

    Jag tycker att det är lite jobbigt att åka runt och prova så vill helst beställa från nätet. Men inser att det är lite riskfyllt...

  • Äldre 6 Jun 07:50
    #3
    FiaStina skrev 2016-06-05 21:20:50 följande:

    Tack för svar! Vad fin du var!

    Jag tycker att det är lite jobbigt att åka runt och prova så vill helst beställa från nätet. Men inser att det är lite riskfyllt...


    tack.

    Ja jag ville först också beställa från nätet just för jag inte var så taggad på att åka o pröva klänningar i aug o värmen, plus ville köpa ngn billig från nätet, men sen så insåg jag att köper jag från nätet och det blir en flopp så står jag kanske där någon månad innan bröllopet utan klänning och har kanske redan lagt hälften av budgeten på en klänning, och så måste jag panik köpa något som de har i affären. Dessutom ville jag ha en vit klänning, inte ivory eller cream eller någon annan färg. Och det är inte många som köper vita klänningar, så därför har affärerna knappt det hemma, man kan beställa de flesta även i vitt, men då är där lev tid. Sen blev det ju kanon att jag hitta den, tror den kosta ca 4500 svenska.. hade kostat över 10 tusen..
Svar på tråden Vilken klänning till kort brud?