• Äldre 23 May 06:12
    16899 visningar
    5 svar
    5
    16899

    Annorlunda ingångsmusik?

    Hej allihopa!

    Vi gifter oss 23 juli och kommer ha vigsel ute i en stor vacker trädgård. Som musik att "gå in till" vill vi ha Bruno Mars med Marry You. Och när vigseln är Klar ska You are the best thing med Ray La Montagne spelas.

    Är det fler som ska ha mer modern musik till vigseln? :) Känns som att Marry You är lite cheesy men den är SÅ vi så den passar perfekt :)

  • Svar på tråden Annorlunda ingångsmusik?
  • Äldre 23 May 21:21
    #1

    Vi har tänkt oss att ha Amaranthes låt Amarantine som ingångsmusik. :) Men vi får se hur det blir då vi inte gifter oss förrän 2020. Mycket kan ju hinna ändras tills dess. :) Men det är i alla fall "Vår" låt så den skulle vi vilja ha. Och om vi ska ha någon låt efter vigseln så blir det nog Sonata Arcticas låt Love. :) Då Sonata Arctica är mitt absoluta favoritband och killen är väldigt förtjust i dem han med. :) Plus att det är en väldigt fin kärlekslåt.

  • Äldre 25 May 12:31
    #2

    Vi hade Frost Let it go när vi gick in och somewere over The rainbow när vi gick ut.

  • Äldre 25 May 21:10
    #3

    Vi gifter oss 4:e juni och kommer också vara utomhus om vädret tillåter. Som ingångslåt blir det "som en vind i ditt hår" av Shirley Clamp (kommer dock sjungas av mina systrar). Det är en av "våra" låtar, så det känns riktigt härligt!

    Som utgångslåt kommer vi att ha en riktigt fartfylld glad dansbandsdänga (vi är båda dansare och träffades på dansgolvet) som heter "livet börjar nu" med casanovas. Känns kul med låtar som är liter mer "vi" än klassiska brudmarscher etc. :)

  • Äldre 25 May 21:36
    #4

    Vi gifter oss om 23 dagar och som ingång vill vi ha "Canon" i major D (inte så supermodern kanske, men en stor favorit!) och som utgångslåt vill vi ha "Zelda's Lullaby" från tv-spelsserien "The legend of Zelda"

    Anledningen till att jag skriver "vill" istället för "ska" är för att varken prästen eller kantorn hört av sig än, och det är lite stressigt, att vi kanske inte får ha dessa stycken för att hen inte kan spela dem. Och det vore oerhört tragiskt då vi inte tänkt på någon/några plan B-stycken :(
    Tänkte ta kontakt med kyrkan på fredag och kolla vad de säger.

  • Äldre 26 May 13:17
    #5
    Tenshi skrev 2016-05-25 21:36:24 följande:

    Vi gifter oss om 23 dagar och som ingång vill vi ha "Canon" i major D (inte så supermodern kanske, men en stor favorit!) och som utgångslåt vill vi ha "Zelda's Lullaby" från tv-spelsserien "The legend of Zelda"

    Anledningen till att jag skriver "vill" istället för "ska" är för att varken prästen eller kantorn hört av sig än, och det är lite stressigt, att vi kanske inte får ha dessa stycken för att hen inte kan spela dem. Och det vore oerhört tragiskt då vi inte tänkt på någon/några plan B-stycken :(

    Tänkte ta kontakt med kyrkan på fredag och kolla vad de säger.


    Om du vet vem som ska spela så kontakta denna person typ redan idag. Det jag kan tipsa om är att se om du kan hitta noterna själv till musiken. Vissa församlingar står ej för kostnaden för noter om det är särskilda önskemål som de ej brukar spela. Då kan det vara enklare o få de att spela det man vill om man själv har ordnat noter. Brukat ibland vara as svårt o hitta orgel noter, men rätt ofta kan de göra om de om de får de som piano noter. Jobbar själv i kyrkan och vet att det rätt ofta inte går att ordna vissa speciella önskemål. Och att musikern ofta har en del annat också och rätt ofta hör av sig typ v innan.
Svar på tråden Annorlunda ingångsmusik?