• High5

    Säljaren broderade nya stenar som inte sitter bra

    Köpte en ny klänning till balen som hade stora plastiga stenar som jag inte gillade, säljaren föreslog då att man kunde byta ut stenarna vilket jag valde att göra mot extra betalning. Jag tänkte att man inte föreslår en sån grej om man inte vet att man kan göra det bra, men det kanske var naivt...


    När jag skulle hämta klänningen fick jag höra att det varit en del problem då alla stenar satt på samma tråd så när de hade lossats hade allt fallit av och butikens sömmerska hade sagt att de inte kunde fixa det och säljaren hade därför själv sytt på nya paljetter och pärlor.

    Tycker att resultatet i stort sett blev bra men kvalitén blev ju klart sämre och tråden som användes var dålig. Den har sspruckit på några ställen, där det lossat lite paljetter, och om den inte sys fast kommer det nog lossna fler. I nuläget är det inget man märker om man inte kollar noga, men är både rädd för att tvätta klänningen och använda den igen eftersom jag såklart inte vill att fler ska trilla av..


    Så är det en bra idé att gå tillbaka och be henne göra om? Hon har ju redan lagt massa tid och jag känner mig jobbig som har höga krav o inte blir nöjd... men samtidigt känns det kanske lite befogat eftersom jag ju faktiskt nästan inte vågar peta på klänningen av rädsla för att den ska gå sönder.

    Tror ni det är värt att betala en sömmerska för att få bra kvalitet? Finns det någon bra sömmerska i Göteborg som inte är alltför dyr? Det gäller alltså att fästa paljetter och småpärlor på de översta centimeterna längs hela ovankanten av klänningen inklusive axelband.

    Hade jag vetat att det skulle bli så krångligt hade jag låtit de gamla sitta kvar, fast tycker helt klart de nya skulle vara jättebra OM de bara hade känts mer stabilt sydda. Men nu är det ju som det är. Så gå tillbaka eller försöka hitta en bra sömmerska, vad tror ni är bäst?

Svar på tråden Säljaren broderade nya stenar som inte sitter bra