• LitetH

    BARNVAKT?

    Ja... Då ska det bli bröllop. Jag längtar så! Med många gäster och en stor fest så står jag dock för ett viktigt beslut.

    Jag har en dotter sen tidigare och min blivande har inga barn alls. I och med att vi ska gifta oss i en stad vars min dotter inte har några släktingar (förutom dem som ska medverka på bröllop) så finns ett problem.

    Att vi ej skulle ha barn på bröllopet är inte en möjlighet. Min dotter är mitt allt och hon ska få stå vid min sida. Min tärnans dotter ska också va med på bröllopet och dem ska tillsammans vara näbbar.

    Frågan är. Jag vill att alla vuxna ska få ha en super kväll och bara få njuta av festligheter. Inkl mig och min man. Jag vill alltså inte att någon som är bjuden på bröllopet ska behöva springa efter våra två döttrar eller behöva natta fram mot kvällen. Jag vill att våra gäster också ska få ta med sina barn om dem ej kan fixa barnvakt men då med eget ansvar. Men min tärna har egen vårdnad om sin dotter och ska få avlastning den kvällen. Liksom jag och min man.

    Vad finns det för möjligheter? Kan man hyra en barnvakt från något nannyföretag? Som kan vara med från morgon till morgonen dagen efter. Flickorna är vid tillfället 3 och 4. Jag vill vara helt hundra på att flickorna är i goda händer. Någon som har tips? Eller haft en barnvakt/barn"flicka" under bröllopet? Hur gick de till?

  • Svar på tråden BARNVAKT?
Svar på tråden BARNVAKT?