• Äldre 11 Apr 20:54
    3643 visningar
    1 svar
    1
    3643

    Vigsel på klippa (Bohuslän) - tips!

    Vi funderar på att gifta oss i midsommar. Bara vi och barnen och några vänner när vi är i Ramsvik och firar midsommar. Vill gifta oss i smyg utan massa ståhej.

    Enklaste möjliga, borgligt på en klippa tänker vi. Ingen fest (det tar vi på hemmaplan senare i sommar så alla nära och kära kan vara där) och inget mer än själva vigseln. Men vi känner att en fotograf vill vi nog ändå ha även om det handlar om en halvtimmes vigsel :) Vill gärna ha det förevigat!

    Så vem vänder man sig till? Budgeten är inte stor och vi vill gärna inte lägga massa pengar på detta spontangiftemål :) Billig men bra fotograf sökes alltså i krokarna runt Hunnebostrand.

    Och vad fixar man till en sådan snabbvigsel? Tänker en fin somrig klänning, blommor i håret, en blombukett, ringar och en flaska skumpa att skåla med?

  • Svar på tråden Vigsel på klippa (Bohuslän) - tips!
  • Äldre 15 Apr 00:36
    #1

    Förstår jag dig rätt, att ni planerar en utomhusvigsel under midsommarhelgen?


    I så fall är mitt råd att genast börja leta efter vigselförrättare (om inte har den biten klar reda). Jag jobbar som borgerlig vigselförrättare och vet hur svårt det är att få ngn att ställa upp på sommaren. Ännu värre en midsommarhelg. Yttermera svårt om ni vill välja en annan plats än den av kommunen utsedda (oftast rådhuset). 


    Jag skriver inte detta för att grusa era drömmar men jag har brudpar som kontaktar mig och gråter för att dom allra flesta förrättarna säger "nej tack" till uppdrag under midsommarhelgen. Jag har tråcklat med schemat som en galning för att tillgodose brudpar den kommande midsommarhelgen. Jag kommer att åka som en galning mellan städer och län. För att ingen annan ställer upp. Det är trist att det är så här på dom flesta orter men samtidigt bör man vara medveten om att borgerliga vigselförrättare inte utför sitt uppdrag för att tjäna storkovan. Vi får drygt hundra kronor för dagens första vigsel och de efterföljande inbringar en ersättning på 30 kr. Sen ska detta skattas. Därför tror jag att de allra flesta förrättarna hellre väljer att fira midsommar på eget håll. 

Svar på tråden Vigsel på klippa (Bohuslän) - tips!