• prinsmamman

    Osäker på klänning, har ingen att rådfråga!

    Jag och blivande maken ska ha en överraskningsvigsel då vårt barn döps, vi har länge planerat att gifta oss men har haft så mycket som har kommit imellan så det har liksom inte blivit av. Nu tänkte vi ta tillfället i akt när vår familj ändå redan är samlade på rätt plats. Dock ska vi ha den stora festen med alla vänner osv senare i år, så själva vigseln kommer att vara i all sin enkelhet.

    Ingen vet om att detta är på gång. Ingen!

    Så nu till mitt problem... Jag (tror att jag) har bestämt mig för att inte ha en traditionell brudklänning. Beställde hem en festklänning som jag tyckte var jättefin och passande först, men nu har jag blivit osäker på om den är rätt för situationen. Då ingen vet om att vi ska gifta oss så har jag heller ingen att konsultera detta med! Jag är ingen aktiv formumist annars, men denna gången behöver jag vända mig till er, snälla hjälp mig och kom med åsikter om detta är en okej klänning för vår enkla vigsel eller inte!

  • Svar på tråden Osäker på klänning, har ingen att rådfråga!
  • Virvlande

    Jag tycker absolut att den passar! Meningen är ju att de inte ska veta något, men den passar i min mening både som bröllopsklänninging och till fest. Sen är ju det viktigaste att du känner dig fin och bekväm i den. Men det där vet du ju säkert redan. Jag säger: Skitsnygg! Ha den, gift dig, ångra dig aldrig. ;)

  • Nyfiken gul , nu fru

    Jättesnygg! Gift dig och känn dig vackrast i världen!

    Jag jobbar inom kyrkan och jag möter många som gifter sig i samband med dop och det är tyvärr många som ångrar val av klädsel.

    Försent inser dom att det ju är deras bröllopsdag. Dom får bara den chansen .

    Vill du känna dig som en brud så gör det, du ska ju gifta dig.

  • Shoedork

    Supersnygg! Kör! Jag gifter mig i sommar och har en champagnefärgad klänning som inte är traditionell. Man ska känna sig vacker, det är det viktigaste.

  • Ankan

    Väldigt snygg klänning! Jag funderade också på en champangefärgad klänning, hur fin som helst tycker jag och perfekt som brudklänning. Kör på!

  • Anna 2016

    Klänningen ser jättefin ut på bilden. Sen får du själv känna hur den ser ut på dig.
    Jag tycker absolut att man kan ha en icke-traditionell klänning på bröllop.
    Just i kyrkan hade jag kanske valt at ha något över axlarna, kanske en slöja, spetsbolero etc eftersom den är lite bar jämfört med vad man brukar bära i kyrkan.

Svar på tråden Osäker på klänning, har ingen att rådfråga!