• juniorsson

    Hjälp mig att välja tärnklänningar!

    Jag ska precis beställa tärnklänningar men kan bara inte välja om de ska vara knä- eller maxilängd. Jag vill att tärnorna ska se ut som små älvor med halvuppsatt lockigt hår och små vita blommor typ brudslöja eller liljekonvalj. Men ändå elegant. Men lite royal möter forest fairy tale tema kanske. Antagligen minst två gravida tärnor.

    Det blir antagligen denna klänning sofiamoore.se/cocktailklanningar/valetta-dress
     
    Den går att göra maxilängd på med. Jag ska ha sex tärnor och tre olika färger. Två kommer att ha champagne (som på bilden), två kommer ha marmorgrå (ljusgrå) och två kommer att ha persika. Det blir alltså lite våriga pastelltoner på dem. 

    Det blir ju mer näpet med knälånga men jag är rädd att det inte ska se elegant ut med knälängden plus att de inte kommer att vilja ha exakt samma skor - rörigt??

    Jag kommer att ha en Pronovias Daimiel med hellång slöja, antagligen tiara med pärlor eller liknande hairpiece och en romantisk heluppsättning. Min klänning:
    www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjZj8G2gcDLAhVKb5oKHTFCDcQQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.onewed.com%2Fphotos%2Fshow%2F2013-wedding-dress-pronovias-costura-collection-bridal-gowns-daimiel&psig=AFQjCNGWGl1i1G5n7aiG2uv9gRLGJNc3CA&ust=1458039199000780

    Min bukett kommer se ut ungefär såhär 
    s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/87/c5/d1/87c5d10d7837fb45ae02214a2f9a42e5.jpg

    Det är en kyrklig vigsel och festen hålls på ett vitt slott vid en sjö.

    Vilken längd på klänning hade ni valt?

    Om ni orkar får ni göra tipsa om passande tiara för mig :D

  • Svar på tråden Hjälp mig att välja tärnklänningar!
  • juniorsson

    Bild på min kläning close up. A-linjeformad med lååångt släp sen.

    www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.weddalia.com%2Fes%2Ftienda-vender-vestido-novia%2Fpronovias-2013-mod-daimiel-2%2F&bvm=bv.116636494,d.bGs&psig=AFQjCNFK580SV4aaCAgNk9nqRtp4Qpjatw&ust=1458040142847455

Svar på tråden Hjälp mig att välja tärnklänningar!